De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
ma 27 augustus 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
Elite Model Look 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
---
Mijn leven 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  AH verliest marktaandeel
   
 

DOETINCHEM - Albert Heijn heeft in het eerste zes maanden van dit jaar marktaandeel ingeleverd. Ook concurrent Laurus viel terug. De formule C1000 van supermarktconcern Schuitema steeg. Dit blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau Gfk die het vakblad Distrifood zaterdag publiceerde.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (512x341, 33kb)
Albert Heijn.
Het effect van de metamorfose van de winkels, operatie Pitstop, kan nog niet uit de cijfers worden gehaald: de operatie begon in juli.

Albert Heijn bestrijdt de cijfers. Volgens een woordvoerster is het marktaandeel gelijk gebleven. Zij baseert zich op cijfers van het marktonderzoeksbureau A.C. Nielsen. ,,Dit is hèt onderzoek van de branche. Het maakt gebruik van harde cijfers. Gfk baseeert zich alleen op een steekproef onder 4400 huishouden.''

Konmar, onderdeel van het supermarktconcern Laurus, zette de vernieuwing wel eerder in. Het marktaandeel Laurus viel volgens Gfk terug van 22,7 naar 22,3 procent. De schade voor Laurus bleef beperkt door het goede presteren van Super De Boer.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


ma 27 augustus 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.