telegraaf.nlDe krantLaatste nieuwsSportPriveDFTDigi
[terug]
 M O D E S P E C I A L 
 
 
Jeans gaat back to basics
 
 


Ook voor de jeans van goedkopere kledingketens heeft Ferilli geen goed woord over. "Heb je gezien hoe zij te werk gaan? De vale strepen die zo kenmerkend zijn voor de vintagelook, worden er gewoon opgeschilderd. Ik krijg daar een soort plaatsvervangende schaamte van. Gelukkig zien echte jeansliefhebbers het verschil wel."

Dat verschil zit 'm overigens niet alleen in het uiterlijk van de spijkerbroek. De prijs van een merkjeans ligt tegenwoordig zo rond de honderd euro. Een pittig bedrag en aanzienlijk hoger dan wat er een aantal jaren geleden voor een broek moest worden neergeteld.

Van Essen: "Dat de prijzen van de kleding zijn gestegen, is gezien de nieuwe en langere productieprocessen niet meer dan logisch. Die zijn kostbaarder, dus wordt de broek duurder. Maar waar ik me wel over verbaas, is het feit dat jongeren zoveel hebben te besteden. Ze leggen het er blijkbaar graag voor neer, want de verkopen blijven stijgen."
Maar
waar ik me wel over verbaas, is het feit dat jongeren zoveel hebben te besteden

Ondertussen doet ook Levi weer mee in de strijd om de vermogende tiener. Na hun eerste poging, de Engineered Jeans-collectie van 2000, die zijn verwachtingen in Nederland niet heeft waargemaakt, probeert het merk het vanaf dit voorjaar met Type 1 Jeans. Een lijn die helemaal teruggaat naar de basic jeans van honderddertig jaar geleden.

En hiermee speelt het merk in op de trend die zowel Ferilli als Van Essen voor de komende tijd voorspellen; Jeans wordt weer rustiger, gaat back to basics. Minder extra's dus, maar even rebels, comfortabel en sexy als altijd.

De tijdloze erotiek van jeans
Zelfs het casino mag in jeans worden bezocht
Jeans: een erotisch imago
De vintagelook: oude wassingen
° Jeans gaat back to basics

 

 
[terug]
   
© 1996-2003 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.