telegraaf.nlDe krantLaatste nieuwsSportPriveDFTDigi
[terug]
 M O D E S P E C I A L 
 
 
Jeans: een erotisch imago
 
 


Terwijl Levi's blijft steken bij de klassieke 501, begrijpen andere jeansmerken wel dat jongeren toe zijn aan iets nieuws en dus komen merken als Hilfiger, G-Star, Diesel en Replay halverwege de jaren negentig met frisse modellen en wassingen. Wijde, nonchalante baggy jeans komen 'in' en ook de heupbroek, ook wel 'hip-hugger' genoemd, doet zijn intrede.

"Maar nog
nooit was de jeans zo sexy als nu"
Naast zijn rebelse karakter heeft jeans door de jaren heen ook immer een erotisch imago gehad. Maar nog nooit was de jeans zo sexy als nu. Iemand die daarover kan meepraten is Arie van Essen, de Nederlandse distributeur van het Italiaanse Miss Sixty, een van de meest sexy en trendy jeansmerken van dit moment. De broeken van het merk staan bekend om hun sexy pasvorm en uitstraling.

Van Essen: "Wij brachten een jaar of vier geleden broeken op de markt die spannender, maar vooral sexier waren dan voorheen. Die collectie sloeg enorm aan. De combinatie van stretch-denim met licht wijduitlopende pijpen en een lage taille bleek precies waar meiden naar op zoek waren; ze wilden zich sexy voelen, maar er toch comfortabel bijlopen en dat kon met onze broeken."

"Vorig
seizoen zaten er in de collectie van Energy zelfs modellen die zo laag waren dat er schaamhaar bovenuit kwam"
Sinds de introductie van de heupbroek zijn tailles elk jaar lager geworden en ook deze zomer zijn ze weer gezakt. Van Essen: "We zijn wat dat betreft steeds meer gewend en de grens wordt steeds verder verlegd. Wie ooit een heupbroek heeft gedragen, wil ook nooit meer wat anders. Dat geldt zelfs voor mannen, waarvoor de heupbroek ook in de mode is.

Maar zowel voor mannen als vrouwen geldt dat de tailles niet verder zullen zakken dan deze zomer. In de toekomst worden ze zelfs weer iets hoger. Iets dat bij mannen overigens dit jaar al is gebeurd. Vorig seizoen zaten er in de collectie van Energy (de mannelijke lijn van Miss Sixty, red.) zelfs modellen die zo laag waren dat er schaamhaar bovenuit kwam", lacht Van Essen.

De tijdloze erotiek van jeans
Zelfs het casino mag in jeans worden bezocht
° Jeans: een erotisch imago
De vintagelook: oude wassingen
Jeans gaat back to basics

 

 
[terug]
   
© 1996-2003 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.