De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
di 19 maart 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
Alle uitslagen 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  VNO-NCW wil
meer ruimte
voor economie

Van een onzer verslaggeefsters

   
 

DEN HAAG - VNO-NCW vindt de Vijfde Nota Ruimtelijke Ordening van het kabinet onder de maat als het gaat om de ontwikkeling van de economie. Daartoe heeft de werkgeversorganisatie een eigen plan gemaakt met meer ruimte voor bedrijventerreinen en infrastructuur. De kaart 'Ruimte voor Economie' is gisteren door voorzitter Jacques Schraven van de werkgeversorganisatie gepresenteerd. "Het kabinet gaat er vanuit dat economische groei mogelijk is zonder daarvoor de noodzakelijke ruimte ter beschikking te stellen", aldus Schraven.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (284x426, 11kb)
Jacques Schraven.
Het Groene Hart in de Randstad is niet heilig voor VNO-NCW. "In bepaalde randgebieden van Het Groene Hart is best het een en ander mogelijk. Anders zet je de ontwikkeling van bepaalde gebieden op slot", zegt Bert Mooren, directeur van VNO-NCW West. "Neem nou bijvoorbeeld De Hoeksche Waard bij Rotterdam. Dat is door het kabinet aangewezen als nationaal landschap waardoor de groei van de mainport Rotterdam wordt belemmerd." De economie zou volgens VNO-NCW ook een extra impuls moeten krijgen door nieuwe economische knooppunten aan de rand van steden bij grote toegangswegen, zoals Hapert Zuid bij Eindhoven en de Wijde Wormer bij Purmerend. Hier moeten meer kantoren en bedrijven komen.

Ook blijven flinke investeringen nodig voor auto- en vaarwegen en spoorverbindingen. VNO-NCW bepleit een magneetzweefbaan van Amsterdam naar Leeuwarden en een zweeftrein tussen de vier grote steden Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


di 19 maart 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.