di 19 maart 2002








|
![[terug]](/krant/logos/terug.omlaag.gif)
|
D E F I N A N C I Ë L E T E L E G R A A F
|
|
|
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
|
|
VNO-NCW wil meer ruimte voor economie
Van een onzer verslaggeefsters |
|
|
|
DEN HAAG - VNO-NCW vindt de Vijfde Nota Ruimtelijke Ordening van het kabinet onder de maat als het gaat om de ontwikkeling van de economie. Daartoe heeft de werkgeversorganisatie een eigen plan gemaakt met meer ruimte voor bedrijventerreinen en infrastructuur. De kaart 'Ruimte voor Economie' is gisteren door voorzitter Jacques Schraven van de werkgeversorganisatie gepresenteerd. "Het kabinet gaat er vanuit dat economische groei mogelijk is zonder daarvoor de noodzakelijke ruimte ter beschikking te stellen", aldus Schraven.

|
Jacques Schraven.
|
Het Groene Hart in de Randstad is niet heilig voor VNO-NCW. "In bepaalde randgebieden van Het Groene Hart is best het een en ander mogelijk. Anders zet je de ontwikkeling van bepaalde gebieden op slot", zegt Bert Mooren, directeur van VNO-NCW West. "Neem nou bijvoorbeeld De Hoeksche Waard bij Rotterdam. Dat is door het kabinet aangewezen als nationaal landschap waardoor de groei van de mainport Rotterdam wordt belemmerd." De economie zou volgens VNO-NCW ook een extra impuls moeten krijgen door nieuwe economische knooppunten aan de rand van steden bij grote toegangswegen, zoals Hapert Zuid bij Eindhoven en de Wijde Wormer bij Purmerend. Hier moeten meer kantoren en bedrijven komen.
Ook blijven flinke investeringen nodig voor auto- en vaarwegen en spoorverbindingen. VNO-NCW bepleit een magneetzweefbaan van Amsterdam naar Leeuwarden en een zweeftrein tussen de vier grote steden Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam. |
|
|
zoek naar gerelateerde artikelen
di 19 maart 2002
|
![[terug]](/krant/logos/terug.omlaag.gif)
|
|
|
|
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
|
|
|