De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
di 19 maart 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
Alle uitslagen 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Westerterp 'lost files op'

Van onze correspondent

   
 

GORINCHEM - Ex-minister Tjerk Westerterp (Verkeer) kan binnen een maand of drie met enkele bouwconcerns de files op de A27 tussen Utrecht en Breda oplossen. Boven het 66 kilometer lange tracé moet 'doodeenvoudig' een tolweg op palen worden geïnstalleerd, die ongeveer 2,1 miljard euro zal kosten.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (284x426, 21kb)
Tjerk Westerterp presenteert dé oplossing voor de files: de dubbeldeks snelweg.
Omgeven door een architect, een elektrotechnisch ingenieur en een econoom presenteerde Westerterp gisteren een speelgoedachtige maquette. De tweedeks weg ontlast het autoverkeer volgens Westerterp op ongekende wijze. Automobilisten staan op de noord-zuidverbinding steeds vaker muurvast.

Volgens Westerterp kan de 'bovenste' weg worden aangelegd zonder oponthoud voor het verkeer op het bestaande weggedeelte.

Hij meent dat dubbeldeks tolwegen dé oplossing voor het steeds meer vastlopend autoverkeer zijn. Qua investeringen ziet hij geen problemen.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


di 19 maart 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.