De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
wo 12 december 2001  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
VS onder vuur
---
Kopen 
 Speurders 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Lijfrente-rel verzekeraars
   
 

AMSTERDAM - Bij gebrek aan klandizie voor nieuwe lijfrentepolissen zijn levensverzekeraars in een felle strijd verwikkeld om het toenemend aantal consumenten met dit soort verzekeringen die tot uitkering komen.

De strijd is zó hevig dat partijen elkaar beschuldigen van bedrog. "Consumenten worden misleid", waarschuwt één van hen. Het gaat om mensen die jaren geleden een fiscaal aftrekbare lijfrentepolis aanschaften en met het expiratiekapitaal een periodiek uitkerende lijfrente willen kopen. Verzekeraars staan te springen om de zakken geld in nieuwe verzekeringsconstructies te stoppen. Volgens Eric Reintjens, directeur van Robein Leven, wordt de waarheid daarbij regelmatig geweld aangedaan. Reintjens beschuldigt concurrent Legal & General (L&G) zelfs van misleiding. Deze verzekeraar schermt met een hoge rente (8%) zonder te zeggen dat het een brutorente betreft. "In werkelijkheid blijft er na kosten nog minder dan de helft over. Deze misleiding kost mij klanten", aldus Reintjens, die gedreigd heeft een klacht bij de Reclame Code Commissie in te dienen. L&G beaamt dat een brutotarief gemeld wordt. "Maar dat is volstrekt normaal." Hoofd research Peter Post van Moneyview valt echter Reintjens bij. "Ze zijn aan het goochelen met woorden, puur uit marketingoogpunt."




 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 12 december 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.