Het Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuws
do 12 april 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
De verloving
Fiscus 2001 
Scorebord 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
Auto's 
Reis & Vakantie 
Wonen 
Baan & Carrière 
Financieel actueel 
Show & Film 
Weerberichten 
Souvenirs 
---
Kopen 
 Vraag & Aanbod/ 
Speurders
 
Veiling 
Koopjesjager 
Winkelen 
---
Met Elkaar 
Live chatten 
Discussiëren 
Kaartje sturen 
E-mailen 
---
Mijn leven 
Horoscopen 
Psychologie 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Kooplust kent geen grenzen

door Annemiek Paping

   
 

LEIDSCHENDAM - Nederlanders trekken een recordbedrag uit van ruim 1,150 miljard gulden voor de komende paasviering.

Dat is ruim een kwart miljard meer dan vorig jaar. Vooral aan sfeerproducten, bijzondere hapjes en lekkernijen wordt heel veel geld uitgegeven.

"Pasen 2001 staat in het teken van luxe, kwaliteit en gemak", aldus de heer R. Roorda, adjunct-directeur van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). "En dat mag bést wat kosten".

In tegenstelling tot voorgaande jaren is de winkelvloer van de 5.500 supermarkten in ons land geheel in lijn met de kerst in paassfeer omgetoverd. "De consument versiert nu ook met Pasen zijn huis. Daar spelen wij met de aankleding van onze winkels én ons aanbod op in. De klant wil sfeer, dus verkópen we sfeer. We bieden paas-servetten en -kleden aan, kaarsen en zelfs complete wegwerp-serviezen."

Opvallende nieuwe producten dit jaar zijn de palmpasen-stokken die volledig versierd met paastakken en broodhaantjes worden verkocht.

Knapzakken

Ook de picknickmanden en ouderwetse knapzakken, gevuld met lekkers en bedoeld voor een openlucht-ontbijt of -brunch, beloven een groot succes te worden. Hetzelfde geldt voor de pizza's met appel en de frisse lentesalades.

Nieuw dit jaar zijn de chocolade paasbroodjes, voorgebakken kadetjes die met warme chocolade overgoten worden en vers fruit gedompeld in chocolade. "Onze best-sellers zijn echter de chocolade-eieren en -paashazen, de paasstollen en het paas-suikerbrood", weet Roorda.

En dan eieren. Rond de paasdagen stijgt de verkoop van eieren in alle soorten en maten met ruim 30 procent. "We verkopen eieren van struisvogel-formaat, beschilderde eieren, lichtgroene exemplaren van de Andes-kip en kant en klaar gevulde (zalm)eieren." En ook Nederlandse varkensrollade is weer volop beschikbaar in onze supermarkten.

Onze kooplust kent geen grenzen. Zeer populair dit jaar zijn de mousserende wijnen en champagnesoorten voor bij de paasbrunch en bij het -diner.




 


do 12 april 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.