De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
wo 24 april 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Dating 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Unilever stoot 19
merken in VS af

   
 

AMSTERDAM - Unilever is weer een aantal merken kwijt. Het concern heeft 19 Noord-Amerikaanse voedingsmiddelenmerken voor een bedrag van ruim €400 miljoen verkocht aan ACH Food Companies. Het gaat onder meer om Mazola bak- en braadproducten en merken maiszetmeel, stroop en sladressing, zo heeft Unilever bekendgemaakt.

De merken en bijbehorende activa, die door Unilever werden verworven bij de aankoop van Bestfoods in oktober 2000, behaalden vorig jaar een gezamenlijke omzet van €350 miljoen. De verkochte merken zijn behalve in de VS ook in Puerto Rico en Canada verkrijgbaar. Het Brits-Nederlandse voedingsmiddelenconcern verkoopt de merken in het kader van de strategie 'De weg naar groei', waarmee het zich wil richten op 400 topmerken. Deze kopgroep moet gaan bestaan uit 40 wereldmerken, 200 internationale merken die in verschillende landen onder verschillende namen opereren en zo'n 160 'local jewels' als Andrelon en Unox in Nederland of Marmite in Engeland.

"De nu verkochte merken vallen buiten de merken waarop wij ons concentreren", legde Patrick Cescau, directeur voedingsmiddelen bij Unilever de verkoop uit. Unilever wil zich in Noord-Amerika richten op merken als Lipton, Slimfast en Ben & Jerry's.

Onder de overeenkomst valt eveneens een fabriek in Argo, Illinois. De circa 200 werknemers zullen overgaan naar ACH Food Companies. De deal wordt naar verwachting in het derde kwartaal afgerond.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 24 april 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.