De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
za 20 april 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   T E L E S P O R T 
 
  Meerdere azen nog
in het spel

   
 

HOCKENHEIM - De kaarten zijn nog niet geschud, maar tijdens de vrije trainingen op de 'kleiner Kurs' van de Hockenheimring (2604 meter) werd gisteren duidelijk dat er in de Deutsche Tourenwagen Masters meerdere azen in het spel zijn dan regerend kampioen Bernd Schneider met zijn nieuwe Mercedes-Benz CLK-C.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (426x284, 22kb)
Tijdens het voorspel voor de DTM-race op het circuit van Hockenheim botst Mercedes-coureur Christijan Albers in de pitstraat bijna tegen de auto van Manuel Bartels.
Vooral de Audi's TT-R die door Christian Abt namens de fabriek worden gerund, hebben de opgaande lijn van eind vorig seizoen doorgezet, terwijl de geheel vernieuwde Opels Astra V8 Coupé onder de technische leiding van sportchef Volker Strycek enorm aan potentie hebben gewonnen. De prestigieuze DTM-serie belooft dan ook dit seizoen bepaald geen walk-over voor de sterrenbrigade van Mercedes te worden.

"Het zal dit jaar moeilijker worden doordat de concurrentie sterker is geworden. Vorig seizoen was voor Opel een rampjaar en Audi schitterde maar af en toe op bepaalde circuits. Het lijkt erop dat de rest beter is geworden, maar morgen (vandaag) weten we pas hoe we er echt voor staan. Niemand heeft nog het achterste van zijn tong laten zien", meende de nieuwe Mercedes-coureur Patrick Huisman.

Christijan Albers (22) behoorde al tot de vaste keus van het team van Haug, wiens beleid erop gericht is om ook jonge talenten verder op te leiden. Ook hij gaat door schade en schande wijs geworden zijn tweede DTM-seizoen in. Bijna had de Larenaar al blikschade te pakken nog voordat de eerste race morgen van start gaat. Hij wist in de pits ternauwernood een botsing te voorkomen met de Opel van Manuel Bartels, ooit de vriend van tennisvedette Steffi Graf. "Het bordje om de box uit te mogen rijden ging iets te vroeg omhoog. Een foutje, want ik kon niet zien wie er aan kwam. Gelukkig liep het goed af omdat ik snel reageerde en meteen op de rem stond", aldus Albers.

Beide Nederlandse troeven waren tevreden over hun sessies. Albers had wel een aanremprobleem in de ochtendtraining (de wagen trok naar rechts), maar meende evenals Huisman dat rondetijden nog bijzaak waren. "Iedereen probeert wat uit", aldus Albers, terwijl Huisman van zijn 'natje en droogie' genoot. "Wel prettig dat we zowel regen als droog weer hebben meegemaakt, want voor mij was het de eerste keer op een natte baan", vertelde 'De Lange' uit Bornerbroek, die echter hoopt dat de weergoden hem gunstig gezind zijn, want, sprak hij geheimzinnig, "gezien het potentieel van de auto heb ik liever een droge kwalificatie". Welke troefkaart houdt ook hij achter..?

Tijden vrije training DTM: Droog: 1. Ekström (Zwe) Audi 58,108 sec. (gem. 161,327 km/u), 2. Aiello (Fra) Audi 0,032, 3. Alesi (Fra) Mercedes 0,313, 17. Huisman (Ned) Mercedes 1.190, 20. Albers (Ned) Mercedes 1,334. Nat: 1. Aiello 1.05,506 (143,108 km/u), 2. Reuter (Dui) Opel 0,168, 3. Abt (Dui) Audi 0,396, 16. Huisman 1,542, 18. Albers 1,708. Formule 3, kwalificatie eerste race: 1. Glock (Dui) Dallara-Opel 1.03,698 (147,169 km/u), 2. Van Hooydonk (Bel) Dallara-Mugen Honda 0,649, 3. Diefenbacher (Dui) Dallara-Opel 0,827, 4. Zwolsman (Ned) Dallara-Mugen Honda 0,912, 7. De Groot (Ned) Dallara-Opel 1,094, 19. Doornbos (Ned) Dallara-Mugen Honda 1,881.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


za 20 april 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.