De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
do 18 april 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  NS-topman: Conducteur
moet blijven

   
 

AMSTERDAM - NS-topman Karel Noordzij gaat zich alsnog inzetten voor het behoud van de conducteur op de trein. Hiermee komt hij terug op zijn voornemen om in de toekomst treinen zonder conducteur te laten rijden.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (142x213, 5kb)
Karel Noordzij
Geschrokken van alle commotie rondom het vorige week uitgelekte plan liet Noordzij gisteren tijdens een congres van FNV Bondgenoten weten alles in het werk te zullen stellen de conducteur te behouden. Hij riep de reizigersorganisatie Rover, FNV Bondgenoten en de Raad voor de Transportveiligheid op hem hierin te steunen.

Noordzij wees erop dat het plan is bedacht omdat de overheid NS daartoe heeft gedwongen. Door de liberalisering op het spoor moet NS gaan concurreren met andere bedrijven bij de aanbesteding van nieuwe spoorlijnen. Hierdoor zou NS gedwongen zijn te snijden in personeelskosten.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


do 18 april 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.