De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
wo 17 april 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Vier jaar vertraging
   
 

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (512x341, 21kb)

AMSTERDAM - 'Stoptrein naar Den Haag, vertraging 4 jaar', staat op het vertrekbord van een houten nepstationnetje dat boze bewoners van de Haagse nieuwbouwwijk Leidschenveen gisteren samen met Milieudefensie hebben gebouwd langs de lijn Den Haag-Zoetermeer. Zij deden dit uit protest tegen het uitblijven van een echt NS-station.

De namaaktreinhalte had heuse perrons, een naambord, een vertrektijdenbord, een loket en kaartjesautomaten. Rond half negen gistermorgen bonden de actievoerders, onder wie schoolkinderen die het eerste uur vrij hadden gekregen van hun directeur, 'vervoersbewijzen' aan een ballon die ze vervolgens de lucht in lieten gaan.Het ontbreken van een echt NS-station in de 8000 inwoners tellende wijk, dat naar het zich laat aanzien pas over vier jaar komt, is volgens Milieudefensie exemplarisch voor het beleid van de overheid in de nieuwbouwbuurten in het hele land. In dergelijke Vinex-locaties, zoals Leidsche Rijn in Utrecht of Weidevenne in Purmerend, wachten de duizenden bewoners soms al jaren op de hun beloofde treinhalte. Zij willen graag met de trein naar hun werk of de stad maar moeten nu noodgedwongen de auto nemen, met files tot gevolg.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 17 april 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.