De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
za 13 april 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   T E L E S P O R T 
 
  Groeiende kritiek op bandenreglement

Van onze speciale verslaggever

   
 

IMOLA - Of de Formule 1-teams dit weekeinde het maximaal aantal van zeven sets regenbanden per rijder verslijten, hangt van het weer af. Afgaande op de meteoberichten is de kans groot dat de Grand Prix van San Marino op een kletsnatte baan wordt verreden. Tijdens de vrije training konden de gegroefde droogweersloffen in de containers blijven. Voor Jaguarrijder Pedro de la Rosa aanleiding het bandenreglement aan de kaak te stellen.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (350x417, 44kb)

"Onder akelige weersomstandigheden als vandaag is het redelijk het aantal toegestane banden uit te breiden. Als het een nat weekeinde wordt, hebben we gewoon niet genoeg regenbanden voorradig. Vandaag hebben we maar wat rondgehangen omdat we bang waren banden te verspelen die we voor de kwalificatie en race nodig denken te hebben. De fans verdienen het meer wagens op de baan in actie te zien", aldus de Spanjaard, die pleitte voor bijvoorbeeld drie sets regenbanden voor de vrijdag, zoals dat ook met gegroefde slicks het geval is.

De Ferrari's van Michael Schumacher en Rubens Barrichello leidden gisteren het waterballet met tijden die zo'n dertien seconden langzamer waren dan de droge pole-tijd van vorig jaar (Coulthard, 1.23,054). Hoewel de wereldkampioen 's middags spinde, nadat hij op natte kerbstones weggleed, is hij optimistisch gestemd als het op een natte race aankomt. "Bridgestone is onder deze omstandigheden altijd heel sterk gebleken. Als het nat blijft, zijn we in het voordeel", meende de Duitser. Ferrari testte onlangs op het thuiscircuit in Fiorano dat kunstmatig werd besproeid. Echter ook bandenconcurrent Michelin heeft niet stilgezeten, want recentelijk is in Valencia uitvoerig een nieuwe band getest.

Uitslag vrije training: 1. M. Schumacher (Dui) Ferrari (B) 1.36,898 (gem. 183,273 km/u), 2. Barrichello (Braz) Ferrari (B) 0,196, 3. Fisichella (Ita) Jordan-Honda (B) 1,195, 4. Coulthard (GBr) McLaren-Mercedes (M) 1,849, 5. Raikkonen (Fin) McLaren-Mercedes (M) 1,875, 6. Frentzen (Dui) Arrows-Cosworth (B) 2,260, 7. Trulli (Ita) Renault (M) 2,306, 8. Massa (Braz) Sauber-Ferrari (B) 2,355, 9. Montoya (Col) Williams-BMW (M) 2,582, 10. R. Schumacher (Dui) Williams-BMW (M) 2,620.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


za 13 april 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.