do 11 april 2002
|
|
D E F I N A N C I Ë L E T E L E G R A A F
|
|
|
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
|
|
Grolsch lanceert nieuw merk bier
Van onze economische redactie |
|
|
|
AMSTERDAM - Grolsch introduceert binnenkort een tweede merk. De naam wil het bedrijf nog niet kwijt, maar het nieuwe bier wordt in elk geval "opvallend, vernieuwend, trendy en aspiratief". Met aspiratief wordt bedoeld dat "mensen dit nieuwe merk graag willen drinken en er graag mee willen worden gezien", prijst een woordvoerder van Grolsch aan. Het nieuwe merk staat over een maand in de schappen.
Nederlanders dronken vorig jaar 1,6 procent minder bier dan in het millenniumjaar 2000, maar nog altijd zo'n 80 liter per persoon. De traditionele Grolsch-beugelfles verloor bovendien terrein aan de gewone flesjes en aan de speciale bieren. Met het nieuwe bier wil de Twentse bierbrouwer naar eigen zeggen de populariteit van het biersegment uitbouwen.
Spannender
Bij de presentatie van de jaarcijfers eind februari lichtte Grolsch-baas J. Troch al een tipje van de sluier op. Hij liet zich toen ontvallen bier vooral spannender te willen maken.
Naast de introductie van het nieuwe bier gaat Grolsch testen of bier uit een plastic fles in Nederland aanslaat. Medio juni, tijdens het slotweekeinde van Festival Mundial in Tilburg, kunnen de feestgangers kennis maken met het plastic flesje met een inhoud van 30 cl.
De pet-fles, die qua uiterlijk niet veel verschilt van de huidige Grolsch-flesjes, is geschikt voor herverwerking. Het flesje heeft geen beugel, maar een kroonkurk. |
|
|
zoek naar gerelateerde artikelen
do 11 april 2002
|
|
|
|
|
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
|
|
|