De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 5 april 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   T E L E S P O R T 
 
  Huisman en Albers binden
in DTM strijd aan met Alesi

   
 

RUST - Meestal valt er een cynische ondertoon te bespeuren als iemand meent dat succesvolle kinderen vele vaders hebben. Maar bij de seizoenspresentatie van de prestigieuze Deutsche Tourenwagen Masters was de vergelijking goed bedoeld. "We hebben met zijn allen bereikt om binnen twee jaar het DTM weer tot het eerste klas toerwagenkampioenschap van Europa te maken", stelde de grote initiator Hans-Werner Aufrecht gisteren met voldoening vast. "Maar dat is geen reden om tevreden achterover te gaan zitten. We zullen het DTM in de toekomst nog aantrekkelijker maken."

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (213x284, 8kb)
Patrick huisman
Nadat het vroegere Deutsche Tourenwagen Meisterschaft ter ziele was gegaan, maakte het DTM onder de noemer Masters een doorstart in 2000. Dat is zo succesvol gebeurd, dat vorig jaar gemiddeld 32 miljoen kijkers per race voor de buis zaten, gemiddeld 44.000 toeschouwers de tribunes bevolkten en de omroepen ARD en ZDF zo'n 91 uur zendtijd aan de wedstrijden besteedden. Dat die zendgemachtigden en de DTM-organisatie hun tv-contracten onlangs met vijf jaar verlengden, geeft de serie nog meer stabiliteit.

Het indrukwekkende toerwagenspektakel is opnieuw grensoverschrijdend. Niet alleen wordt in België (Zolder), Oostenrijk (A1-Ring) en Engeland (Donington) gereden, maar komt deze Formule 1 met een dakje weer naar het Circuit Park Zandvoort (27-29 september).

Opnieuw hebben de Nederlandse coureurs Christijan Albers en Patrick Huisman zich van een stoeltje bij Mercedes verzekerd. Dat ging voor de 22-jarige Albers, die nog een doorlopend contract had, iets vlotter dan voor de 33-jarige Huisman, die in staat gesteld werd de tiende en laatst beschikbare Mercedes CLK in 2001-trim te bezetten. Zij nemen het onder anderen op tegen de Fransman Jean Alesi, die na ruim 200 Formule 1-races aan een nieuwe uitdaging toe was. "Voor het imago van de serie is het super dat hij meedoet, maar ik denk dat het hem nog wel eens zal tegenvallen. Het is niet zo makkelijk als je denkt", weet Albers uit ervaring.

De Larense coureur is door Mercedes ditmaal ondergebracht bij het team van ex-

wereldkampioen Keke Rosberg; vorig jaar reed hij bij het team van Ingmar Persson. Huisman is gebleven bij Olaf Manthey en heeft opnieuw Bernd Mayländer als teamgenoot. Tot nu toe zijn er twee testseries geweest, op Oschersleben en deze week nog op de kleine Hockenheimring. Zowel Albers, die nog steeds druk bezig is om in 2003 naar de Formule 1 door te stoten, als Huisman beseft echter dat de werkelijke krachtsverhoudingen pas bij de openingsrace op Hockenheim op 21 april aan het licht zullen treden. Dan ook zal voor het eerst geen rollende maar staande start in praktijk worden gebracht. Vanzelfsprekend onder begeleiding van een knallend vuurwerk, waarmee de fervente DTM-fans hun vreugde over de seizoenstart tot uiting brengen.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 5 april 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.