wo 27 maart 2002
|
|
D E T E L E G R A A F T E L E S P O R T
|
|
|
|
Hoofdsponsor TNT stopt sponsoring Dutch Open Golf
|
|
|
|
AMSTERDAM - De hoofdsponsor van het Internationaal Open Golfkampioenschap van Nederland, TNT, gaat stoppen. Dit jaar zal het geprivatiseerde postbedrijf voor de laatste maal hoofdsponsor zijn van Nederlands meest prestigieuze golftoernooi dat van 25 tot en met 28 juli op de Hilversumse Golf Club wordt gehouden.
|
Robbie van Erven Dorens (Eigen foto)
|
Volgens Robbie van Erven Dorens van het organiserende bureau ReVed hebben de vijf genereuze jaren dat TNT als hoofdsponsor aan dit kampioenschap was verbonden, voldoende merk- en naambekendheid opgeleverd. Eerder konden KLM (10 jaar), Heineken (5 jaar) en Sun Microsystems (2 jaar) eveneens tevreden zijn met de resultaten van hun inspanningen. "We zijn al deze sponsors dank verschuldigd", aldus Van Erven Dorens, "want ze hebben de golfsport een geweldige push gegeven. Van niets staat ons land nu zowel nationaal als internationaal goed op de kaart en er is nu een goede basis gelegd om tot verdere ontwikkeling over te gaan. In ons land is de NGF nu de vijfde sportbond in omvang, dus er is enorme vraag naar golf en golfaccommodaties. Daarnaast doen we met Maarten Lafeber en Rolf Muntz redelijk goed mee in de top van Europa. Maar ook qua organisatie hebben we een prima prestatie geleverd. Ons prijzengeld behoort tot de hoogste op het Europese vaste land en daarom zijn we steeds in staat geweest een uitstekend en aantrekkelijk deelnemersveld aan te trekken. Voor publiek en sponsors met hun gasten een vaste waarde van betekenis".
Het bureau ReVed heeft al vanaf 1980 de licentie om dit toernooi namens de NGF te organiseren, een toernooi dat al sinds 1912 bestaat. "Wellicht wordt het nu eens tijd om aan een duo titelsponsorship te denken, zoals dat bij het Deutsche Bank/SAP Open in Duitsland ook bestaat. Maar het hoeft natuurlijk niet. Van belang is alleen dat sponsors van de toekomst moeten weten dat dit toernooi een enorme aantrekkingskracht heeft op een groot internationaal publiek. Live op televisie, als ook via samenvattingen wordt jaarlijks tegenwoordig 500 uur wereldwijd uitgezonden naast de vele publiciteit in de gedrukte media. Ik ben dan ook niet bang dat we volgend jaar zonder hoofdsponsor komen te zitten", kijkt Van Erven Dorens alvast optimistisch vooruit. |
|
|
zoek naar gerelateerde artikelen
wo 27 maart 2002
|
|
|
|
|
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
|
|
|