De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
do 7 maart 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
Alle uitslagen 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
De Olympische Winterspelen van Salt Lake City 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Cao-conflict in de
bouw wordt harder

Van onze economische redactie

   
 

BAARN - De vakbonden in de bouw dreigen met hardere acties, nu het overleg over een nieuwe cao voor de 180.000 bouwvakkers gisteren weer is afgebroken. De onderhandelingen liepen opnieuw stuk op de reisurenvergoeding. De bonden stellen dat echte stakingen daardoor steeds dichterbij komen. Tot nu toe was er alleen sprake van schaft-, poort- en keetacties.

De werkgevers kwamen gisteren met een laatste compromisvoorstel over de reisuren, maar dat werd door de bonden verworpen. Andere onderwerpen kwamen niet ter sprake. De werkgevers willen af van de huidige cao-bepaling dat werknemers na 50 kilometer rijden voor elke volgende 50 kilometer een uur krijgen uitbetaald. Als uiterste compromis boden de werkgevers handhaving van de regeling, maar met twee uitbetaalde uren als maximum.

De bonden stellen best over de regeling te willen praten, maar zeggen geen dictaat van de werkgevers te accepteren. Ze zijn bereid om het maximale aantal reisuren op minder dan drie te stellen, mits er een goed totaal-akkoord uit de bus komt. Maar volgens hen waren de werkgevers niet bereid om over de overige cao-voorstellen te praten.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


do 7 maart 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.