De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
do 7 maart 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
Alle uitslagen 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
De Olympische Winterspelen van Salt Lake City 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Centraal Beheer bekroond
   
 

AMSTERDAM - Een reclamespot van verzekeraar Centraal Beheer Achmea waarbij een banketbakker zijn bruidstaart achterin de auto ineen ziet storten wanneer hij voor een paar overstekende eenden stopt, is in de prijzen gevallen. De televisiereclame heeft als meest originele inhaker op het huwelijk van prins Willem-Alexander en Máxima Zorreguieta een Gouden Kroon gewonnen.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (426x284, 14kb)
De reclame van Centraal Beheer haakt het beste in op het huwelijk van prins Willem-Alexander en Máxima Zorreguieta. (Foto: MATTY VAN WIJNBERGEN)
De Gouden Kroon, die gisteravond werd uitgereikt, is een initiatief van onder meer reclameman Peter Strating. Hij organiseerde in het verleden de inhaakcompetitie Gouden Schaats rondom de Elfstedentocht, de beste inhakers rondom het EK en WK voetbal werden bekroond met een Gouden Voorzet.

Een andere inhaker van Centraal Beheer Achmea, waarbij de prins in een kikker is veranderd, viel gisteren in de prijzen als beste gedrukte reclame rondom het koninklijk huwelijk. Unox kreeg een Gouden Kroon voor de Unox damslapers; de oranje slaapzakken die 's nachts aan het publiek op de Dam werden uitgedeeld.

De spraakmakende reclame van condoomfabrikant Durex viel net buiten de prijzen. De Gouden Kroon-jury kende eervolle vermeldingen toe aan C&A, die haar logo tijdelijk in W&M veranderde. Ook V&D, de Stichting Nationaal Geschenk Argentinië en PUK, het Amsterdamse bureau voor daklozenwerk, verdienden lof voor hun 'koninklijke' reclame, aldus de jury.

In de categorie verkooppromotie kreeg de huwelijkstrekking van de Staatsloterij de Royal Esprix prijs uitgereikt.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


do 7 maart 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.