De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 1 maart 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
De Olympische Winterspelen van Salt Lake City 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Het huwelijk van de prins en Máxima 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Interbrew actief op Spaanse markt
   
 

AMSTERDAM - De Belgische brouwer Interbrew gaat de concurrentie aan met Heineken in Spanje. Interbrew, bekend van bieren als Hoegaarden en Stella Artois, koopt een belang van 12,6% in Damm, de derde bierbrouwer van Spanje. Heineken is in Spanje marktleider met een marktaandeel van zo'n 37%.

Analisten verwachten dat Interbrew het niet zal laten bij het relatief kleine belang in Damm. Zij zien het als een eerste stap van de Belgen om de Spaanse markt uit te proberen. Interbrew heeft als filosofie dat het concern in al haar markten de eerste of tweede plaats wil bezetten. Interbrew-topman Hugo Powell beschreef de investering gisteren dan ook als een "potentiële opstap voor verdere betrokkenheid bij de Spaanse biermarkt".

Interbrew koopt het belang in Damm van Mahou/San Miguel, de tweede brouwer van Spanje. De Belgen worden daarmee de derde grootaandeelhouder van Damm, na het Duitse voedingsmiddelenconcern Oetker (20%) en de familie Ribas (13,5%). Damm boekte in 2000 een nettowinst van €38,7 miljoen bij een omzet van €375 miljoen. Het bedrijf verkocht 4,4 miljoen hectoliter bier.

Het Belgische concern heeft de laatste tien jaar een lange reeks acquisities achter de rug, zowel in de VS als in opkomende markten in Azië en Oost-Europa. In Europa sloeg het bedrijf recent toe met de omstreden overname van het Britse Bass en Beck's in Duitsland.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 1 maart 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.