De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
za 16 februari 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
De Olympische Winterspelen van Salt Lake City 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Het huwelijk van de prins en Máxima 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   T E L E S P O R T 
 
  NOC*NSF boos over reclames
   
 

AMSTERDAM - NOC*NSF onderzoekt twintig overtredingen van het portretrecht. Onder meer Aegon en Essent, twee grote sponsors in de schaatswereld, handelen volgens de sportkoepel twijfelachtig met reclames rond de Olympische Winterspelen.

Met name het reclamegedrag van Aegon is bij NOC*NSF in Salt Lake City verkeerd gevallen. De geldschieter van de schaatsbond gebruikte olympisch kampioen Jochem Uytdehaage in een reclame met zijn gouden medaille. Aegon heeft de reclame slim aangepakt. Er wordt geen associatie gemaakt met de beschermde olympische ringen en met de Olympische Spelen zelf. De medaille gebruikt het bedrijf wel. NOC*NSF denkt, om eigen geldschieters te beschermen, dat dat niet kan.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


za 16 februari 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.