za 16 februari 2002








|
![[terug]](/krant/logos/terug.omlaag.gif)
|
D E T E L E G R A A F T E L E S P O R T
|
|
|
|
NOC*NSF boos over reclames
|
|
|
|
AMSTERDAM - NOC*NSF onderzoekt twintig overtredingen van het portretrecht. Onder meer Aegon en Essent, twee grote sponsors in de schaatswereld, handelen volgens de sportkoepel twijfelachtig met reclames rond de Olympische Winterspelen.
Met name het reclamegedrag van Aegon is bij NOC*NSF in Salt Lake City verkeerd gevallen. De geldschieter van de schaatsbond gebruikte olympisch kampioen Jochem Uytdehaage in een reclame met zijn gouden medaille. Aegon heeft de reclame slim aangepakt. Er wordt geen associatie gemaakt met de beschermde olympische ringen en met de Olympische Spelen zelf. De medaille gebruikt het bedrijf wel. NOC*NSF denkt, om eigen geldschieters te beschermen, dat dat niet kan. |
|
|
zoek naar gerelateerde artikelen
za 16 februari 2002
|
![[terug]](/krant/logos/terug.omlaag.gif)
|
|
|
|
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
|
|
|