De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
za 16 februari 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
De Olympische Winterspelen van Salt Lake City 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Het huwelijk van de prins en Máxima 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Consumptie van
bier zakt in

   
 

AMSTERDAM - Het biertje is bij Nederlanders steeds minder populair. Ook het afgelopen jaar werd in ons land weer minder bier gedronken. Per hoofd van de bevolking werd 80,5 liter bier geconsumeerd, een jaar eerder was dat nog 82,8 liter. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Brouwerij Kantoor.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (383x512, 35kb)
(Foto: ANP)
Volgens het Brouwerijkantoor missen de extra bestedingen aan bierreclames duidelijk hun uitwerking op de consumptie. "Bierreclame heeft als doel om een bepaald merk te promoten." Dat brouwers steeds meer geld uitgeven aan reclame is volgens het Brouwerijkantoor een gevolg van het groeiende aantal televisiezenders.

"Waardoor het steeds moeilijker wordt de zappende consument te bereiken."

In Nederland is al twintig jaar sprake van een achteruitgang in de bierconsumptie. In 1981 werd er nog bijna 90 liter per persoon weg geklokt. Van alle biertjes blijft het gewone pilsje veruit het populairst met een marktaandeel van 92 procent.

In totaal ging het afgelopen jaar in Nederland 12,9 miljoen hectoliter bier over de toonbank of de tap.

De uitvoer van bier blijft juist stijgen. In 2001 nam die toe tot 13,1 miljoen hectoliter, het jaar ervoor was dat nog 12,9 miljoen hectoliter.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


za 16 februari 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.