AMSTERDAM - Bij verzekeringsmaatschappij AON in Rotterdam zijn tot nu toe zeker achttien schadeclaims van gedupeerde slachtoffers van het parkeerdekdrama bij motel-restaurant Van der Valk binnen gekomen. Vooralsnog gaat het om claims die betrekking hebben op beschadigde auto's.Afgelopen zondag stortte het parkeerdek van het horecabedrijf in waarbij alleen materiële schade ontstond.
Mevrouw A. Brand van het Amerikaanse verzekeringsconcern AON verwacht dat er nog wel meer schadeclaims zullen volgen. "Een aantal auto's dat in de buurt van het ingestorte dak stond, is nog niet weggehaald. Mogelijk zijn die ook beschadigd."
Het Rotterdamse stel Marc Balijon en Ingrid Kooren, dat zondagmiddag in hun auto naar beneden stortte, heeft inmiddels adviseurs in de arm genomen voor juridische bijstand.
"Wij willen eerst op adem komen, dan zien we wel verder", aldus Ingrid Kooren die behoorlijk aangeslagen is na de traumatische gebeurtenis.
Het tweetal wilde zondag in het motel-restaurant een hapje eten. Toen ze hun auto op het autodek wilden parkeren, stortte de boel in. Ze kwamen er wonderbaarlijk goed van af.
De Rotterdammers zijn teleurgesteld in de houding van Van der Valk die op geen enkele wijze de verantwoording op zich neemt.
Naar verwachting zal het Van der Valk motel-restaurant aan de A15 vandaag weer open gaan. De gemeente wil eerst dat veiligheidsverklaringen in orde zijn.