De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 8 februari 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
Het huwelijk van de prins en Máxima 
De Olympische Winterspelen van Salt Lake City 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
 Speurders 
ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 

Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   T E L E S P O R T 
 
  Enorme belangstelling op
website voor Verstappen

Van onze Telesportredactie

   
 

AMSTERDAM - Tienduizenden trouwe fans van Jos Verstappen hebben gisteren de website van hun raceheld bezocht om met eigen ogen te zien dat de geruchtenstroom van de laatste tijd op de harde waarheid berustte. Meer dan honderdduizend bezoekers klikten de site aan, hetgeen nog eens de populariteit van de Limburgse coureur onderstreept maar ook de belangstelling aangeeft voor wat er in de Formule 1-wereld gaande is.

In dat perspectief bezien verwacht Frank Verzantvoort, uitvoerend producent van het populaire Formule 1-programma RTL Grand Prix, niet dat het wegvallen van Jos Verstappen van grote invloed op de kijkcijfers zal zijn. Hij refereert aan 1998, toen de Nederlandse Formule 1-coureur pas halverwege het seizoen (bij Stewart) instapte. "Zijn afwezigheid bij de start van het seizoen had geen gevolgen voor de kijkcijfers en onze inkomsten via IP. Mede door Jos is de sport populair geworden, maar mensen hebben door hem ook de Formule 1 ontdekt en zijn daardoor blijven kijken. Ook onze participanten schrijven niet voor Verstappen in maar voor de sport", aldus Verzantvoort.

Eenzelfde mening is Frits van Eldik, fotograaf en uitgever van het Formule 1-magazine RaceReport, min of meer toegedaan. "Ik denk dat de gevolgen voor onze oplage zullen meevallen. De nog steeds groeiende belangstelling voor Formule 1 hangt niet alleen van Jos af. In ons blad zijn van de 68 pagina's ook maar een stuk of zes aan Verstappen besteed", zegt Van Eldik die de situatie rond Verstappen wel vreemd vindt. "Dat het Nederlands elftal niet naar het WK gaat komt omdat zij hun werk niet goed hebben gedaan. Jos heeft echter wel goed werk geleverd maar wordt toch gewipt".

Tom Coronel die een keer bij Arrows heeft mogen testen maar nooit tot een contract met teambaas Tom Walkinshaw kwam, weet waar de schoen wringt. "Contracten zijn net als toiletpapier. In de wereld van de Formule 1 draait alles om geld. 'Money talks', dat is het hele verhaal. Walkinshaw is een succesvol zakenman maar gevoel heeft ie niet. Niet naar de rijders en ik denk zelfs niet naar zijn personeel. Aan de andere kant is Prost failliet gegaan en Arrows niet", meent Coronel.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 8 februari 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.