De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 8 februari 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
Het huwelijk van de prins en Máxima 
De Olympische Winterspelen van Salt Lake City 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
 Speurders 
ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 

Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Stroom klachten over
Nuon houdt aan

   
 

AMSTERDAM - De stroom klachten over Nuon gaat maar door. Na een serie ingezonden brieven gisteren in deze krant, werd meteen weer volop gereageerd.

Met name 'de jongens en meisjes' van de klantenservice "zou men graag over het bureau willen trekken". Daarnaast ontving de redactie ook brieven en e-mails van mensen die door de berichtgeving het gevoel hebben "niet meer alleen te staan" tegenover het energiebedrijf.

Ook een inwoonster van Leiden, die in vier maanden tijd drie jaarafrekeningen ontving, is Nuon 'spuugzat': "Mijn maandtermijn werd verhoogd omdat ik volgens hen verhuisd ben. Zijn ze nu helemaal gek geworden. Ik woon al sinds 1966 in dit huis."

Ondertussen blijven de aanmaningen voor de dubbele jaarafrekeningen binnenstromen. "Daarnaast probeer ik vanaf september tevergeefs mijn maandelijkse termijnen over te maken. Dit geld wordt steeds teruggestort. Ik heb het nu in geval van nood maar op mijn privé-rekening geparkeerd."

"De gepubliceerde klachten komen mij heel bekend voor. Ook ik heb een lijvig dossier vol miskleunen van dit bedrijf", zegt Piet IJzerman. De Harderwijker gebruikt geen gas, omdat hij elektrisch kookt en het appartementencomplex waar hij woont een eigen verwarmingssysteem kent. "Maar toch presteert Nuon het om mij vastrecht en verbruikt gas te berekenen", zegt hij. "Ze belazeren de kluit voortdurend."

IJzerman heeft nu de gasmeter, waar hij nooit om heeft gevraagd, laten weghalen. "In mei ontving ik mijn afrekening, inclusief kosten voor gas. Na steeds opnieuw bellen met de klantenservice kreeg ik op 24 januari van dit jaar een excuusbrief met de mededeling dat de rekening niet betaald hoefde te worden omdat deze niet klopte. Dinsdag viel er een aanmaning op de mat. De rekening stond nog open. "Wanneer u niet voor 19 februari betaalt, wordt het bedrag verhoogd met 9,08 euro administratiekosten."

IJzerman: "Toen het allemaal begon was ik voortdurend razend. Nu vind ik het alleen nog maar zielig. Wordt het niet eens tijd om een vereniging op te richten tegen dit bedrijf, dat alleen maar rijk wordt van de telefoontikken van mensen die boos bellen?"

Guuk Koeman uit Wormerveer sluit zich spontaan aan bij IJzerman. "Volgens de jaarafrekening moest ik vorig jaar 2300 gulden bijbetalen. Dit wordt in termijnen afgehouden", zegt ze. "Omdat de maandtermijn hierdoor meteen verhoogd is naar 500 gulden, wordt nu maandelijks 400 euro afgehouden. Ik weet niet meer wat ik moet doen.''




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 8 februari 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.