De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 1 februari 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
Het huwelijk van de prins en Máxima 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
 Speurders 
ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 

[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Wegener zoekt 5600 postbodes
   
 

APELDOORN - Wegener-dochter Interlanden Spreigroep in Apeldoorn start vanaf april van dit jaar met een eigen postbedrijf. Zij gaat daarmee de strijd aan met PTT Post.

De komende weken worden er 5600 postbestellers geworven die vanaf het tweede kwartaal worden ingezet om geadresseerde poststukken huis-aan-huis te bezorgen. Volgens directeur Rob Dekker van Interlanden Spreigroep is er twee jaar gewerkt aan het plan om met een eigen postbedrijf te komen. "Wij willen een aantal procenten van PTT Post afsnoepen", aldus Dekker. De naam van het postbedrijf wordt Interlanden Post. Volgens Dekker zijn er met de investering enkele miljoenen euro's gemoeid. Voorlopig worden er hoofdzakelijk business-to-consumer stukken bezorgd. Het gaat hierbij vooral om direct-mail-stukken en sponsored magazines.

Volgens Dekker is de haalbaarheid van zijn nieuwe onderneming gewaarborgd door de kracht van het bestaande distributie netwerk.

"Met onze ongeadresseerde poststukken hebben we een landelijke dekking. Er zijn ruim 25.000 bezorgers actief die wekelijks honderdduizenden huis-aan-huis-kranten en folders rondbrengen. Daarnaast is onze logistieke organisatie sterk ontwikkeld", aldus Dekker.

Op korte termijn start Interlanden Post met de werving van ruim 5600 postbestellers. De organisatie mikt onder andere op oudere scholieren, studenten en wao'ers. De postbodes krijgen waarschijnlijk een speciaal herkenbaar uniform aangemeten.

In Nederland worden er op jaarbasis 6,5 miljard geadresseerde poststukken geleverd. Ruim 60% daarvan is een vrijgegeven markt waarbinnen allerlei aanbieders mogen opereren. "We proberen daarvan een substantieel aandeel te veroveren", aldus Dekker.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 1 februari 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.