De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 30 november 2001  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
VS onder vuur
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Hema-zegels ten
onder aan succes

   
 

AMSTERDAM - De zegeltjesactie van de Hema is zo'n groot succes geworden dat de warenhuisketen met onmiddellijke ingang stopt met de campagne. De actie gaat miljoenen guldens meer kosten dan het bedrijf in gedachten had. De actie zou lopen tot het eind van het jaar, maar sneuvelt omdat de kosten "aanzienlijk" gaan oplopen. "Het is financieel niet meer verantwoord", aldus woordvoerder Peter van Bakkum.

De afgelopen maanden zijn 1 miljoen spaarkaarten uitgegeven aan Hema-klanten. Sinds 1 juni krijgen klanten van de Hema voor elke 15 gulden 1 zegeltje. Een kaart met 12 zegels geeft recht op een korting van 5 bij een volgend bezoek. Klanten die de kaarten bewaren, krijgen een fiks hogere korting.

Vanaf 1 januari 2002 is de volgeplakte kaart goed voor een korting van 5. Dat is een bedrag van 11,02. In theorie kan dat de Hema in totaal 11 miljoen gaan kosten.

Bijkomend probleem was dat de zegels op raakten. Bijdrukken is kennelijk een groot probleem. "Er gaan zes weken overheen voordat je weer nieuwe zegels hebt", aldus de woordvoerder.

De spaaractie was in het leven geroepen om het 75-jarig bestaan van de winkelketen extra onder de aandacht te brengen. Stoppen mag het warenhuis op elk gewenst moment. "Die mogelijkheid hebben we opgenomen in de voorwaarden", aldus Van Bakkum.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 30 november 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.