AMSTERDAM - De Consumentenbond wil van de Postbank weten wat zij gaat doen aan de problemen met gratis verstrekte mobiele telefoontjes.
Veel consumenten hebben intussen wel een gsm gekregen, maar kunnen er niets mee, omdat zij deze door technische problemen niet kunnen activeren.
Activering binnen acht weken na levering is verplicht, zo stond in de voorwaarden. Wie dat niet tijdig deed, liep het risico alsnog 300 gulden voor het mobieltje te moeten betalen.
De Postbank wilde gisteren nog niet reageren op de brief van de Consumentenbond. Die heeft verdere actie aangekondigd als er geen positieve reactie van de Postbank komt, liet zij gisteravond weten.
De Postbank verstrekte samen met telecombedrijf Telfort de gratis mobieltjes in het kader van een actie om het thuisbankieren via de gsm te bevorderen. In totaal kon een half miljoen klanten voor een mobieltje in aanmerking komen. Ruim de helft heeft het apparaatje nu gekregen.
Door problemen met de software voor het thuisbankieren en de toewijzing en bezorging van de telefoons, heeft niemand tot nu toe veel plezier aan de actie beleefd.