De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
ma 20 augustus 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
Elite Model Look 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
---
Mijn leven 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   T E L E S P O R T 
 
  Bijrol voor Verstappen

Van onze speciale verslaggever

   
 

BOEDAPEST - Voor Jos Verstappen valt er met zijn huidige Arrows-bolide weinig eer te behalen tijdens de Grands Prix. De Limburger finishte gisteren op de Hungaroring als twaalfde en laatste, na een race waarin hij een rol in de coulissen vertolkte. Verstappen maakte slechts indruk met een ijzersterke eerste ronde, waarin hij van de 21e startplaats zijn slechtste kwalificatie van dit seizoen naar de vijftiende positie oprukte.

"Dat was heel veel werk voor helemaal niks", aldus Verstappen, die in ijltempo het circuit verliet. "Ik ben blij dat Michael wereldkampioen is geworden, maar misschien moet ik zo langzamerhand eens aan hem vragen of hij niet wat langzamer kan gaan rijden." Verstappen werd gisteren tijdens de race maar liefst drie keer door de latere winnaar ingehaald en kwam dus met drie ronden achterstand aan de finish. Het geeft eens te meer aan hoe groot de achterstand van het Arrows-team op de topteams van de Formule 1 is.

Maar ook de 'mindere goden' lijken steeds meer voorsprong te nemen op het team van Verstappen en teamgenoot Enrique Bernoldi, die tijdens de kwalificatie in Hongarije alleen nog de Minardi van Tarso Marques achter zich wisten te houden. Bernoldi was met de 20e trainingstijd opnieuw sneller dan Verstappen en leidt de onderlinge kwalificatiestrijd nu zelfs met 7-6. In de race spinde de Braziliaan al na acht rondjes van de baan, waardoor hij voor de negende keer dit seizoen niet aan de finish kwam. Verstappen bewijst in ieder geval dat de veel te trage Asiatech-motor wel betrouwbaar is. In Hongarije bereikte hij voor de negende keer wél de finish.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


ma 20 augustus 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.