|
Het nieuwe bedrijf telt maar liefst 15.000 medewerkers.
|
DEN HAAG - KPN doet al zijn telefonische dienstverlening over aan het callcenterbedrijf SNT. Daardoor krijgen 6000 KPN'ers een nieuwe werkgever.
Het merendeel van het personeel dat overstapt (5000) is werkzaam bij de KPN-callcenters. De overige werknemers zitten bij de afdelingen die inkomende klantencontacten verzorgen, zoals de 0800- en 0900-diensten. Verder gaan ook de mensen die werken bij de diensten die telefonisch vergaderen mogelijk maken, over naar SNT.
KPN, die zijn meerderheidsbelang in SNT behoudt, ontvangt voor dat alles 180 miljoen euro (bijna 400 miljoen).
Volgens KPN staat de transactie geheel los van de verkopen die het concern de laatste weken heeft gedaan om zijn loodzware schuldenlast te verlichten. Het bedrijf was gewoon te klein om zelfstandig te kunnen voortbestaan.
SNT maakte gisteren ook bekend activiteiten van de Franse automatiseerder Atos Origin te hebben overgenomen. Het concern verwacht dit jaar een omzet van 600 miljoen euro (1,3 miljard) en wordt daarmee in Europa marktleider.