De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
zo 15 juli 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Tour de France 2001 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
---
Mijn leven 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  GVB: 100 Metro-
bestuurders
spoorloos

Van een onzer verslaggevers

   
 

AMSTERDAM - Het Gemeentevervoerbedrijf (GVB) in Amsterdam zegt meer dan 100 metrobestuurders 'kwijt' te zijn. De personeelsleden staan nog wel op de loonlijst, maar het is onduidelijk waar ze werken en wat ze doen. Waarschijnlijk werken velen met toestemming van hun chefs op andere plaatsen, maar is dat niet tot de directie van het bedrijf doorgedrongen.

Drie jaar na een grote personeelsinventarisatie bij de herorganisatie zit de directie van het GVB nog altijd met tientallen werknemers die spoorloos zijn geraakt binnen de eigen organisatie. Vooral bij het Amsterdamse Metrobedrijf blijkt het chaos troef. Dat bleek bij het vaststellen van de nieuwe winterdienstregeling. Vermoedelijk is 30 procent van de in totaal 400 metrobestuurders niet direct te traceren, bevestigt een woordvoerder van het GVB.

Volgens andere berichten telt het Metrobedrijf 'slechts' 320 formatieplaatsen voor bestuurders en kunnen er dus helemaal nooit zoveel medewerkers 'zoek' zijn. De paniek die hierover is uitgebroken, zou het gevolg zijn van het zoveelste staaltje miscommunicatie tussen de directie en bedrijfsonderdelen.

Inmiddels zou volgens een GVB-woordvoerder al wel een oplossing zijn gevonden voor het tekort van 30 tot 40 metrobestuurders dat er nog altijd is. De bestuurders draaien na de zomer geen baliediensten meer op het station, zoals nu om de andere dag het geval is om hen enigszins te ontlasten, maar blijven permanent op de metro. "We moeten even prioriteiten stellen en die liggen bij het vervoer zelf", aldus de woordvoerder. De ondernemingsraad zou hebben ingestemd.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


zo 15 juli 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.