Telegraaf-iDe krantLaatste nieuwsSportflitsenDFTDigiNieuwsPrive

1 oktober 2002 

10FEET: het geheim van de trend
Diesel, Replay, Miss Sixty, Indian Rose. De meest trendy merken van dit moment krijgen het steeds opnieuw voor elkaar. 10 FEET is zo'n eigentijds kledingmerk; pas drie jaar oud, maar bezig de wereld te veroveren. TVWeekeinde ging samen met de ontwerpster van dit Nederlandse modeconcern op zoek naar het geheim van de trend.
De allure van een schuw wezen
Madonna, Naomi en de gehele crew van de Britse Vogue lopen er mee weg: het Italiaanse label Marni. Wie iets van het merk wil bemachtigen moet er snel bij zijn, want tegen het einde van de middag zijn de winkels zo goed als leeg. Hoe een vegetarische huismoeder een bontlabel nieuw leven inblies

Achter de schermen bij modekoning Ungaro
Ze komen via de achterdeur binnen, als onopvallende meisjes in vest en spijkerbroek. Paar uur later lopen ze als topmodellen over de catwalk, in kleding van Versace, Marni of Balmain. Wat gebeurt er zoal backstage in de wachttijd voor een modeshow? Onze verslaggeefster werd toegelaten achter de schermen van Emanuel Ungaro.

De selfmade jongens
van modemerk
Braez
Het kan verkeren in de modewereld. Een Amsterdamse tophonkballer en een bouwvakker richtten vijf jaar geleden het merk Braez op. Inmiddels hebben ze wereldwijd 700 verkooppunten, zijn ze het snelst groeiende modemerk van Nederlandse bodem en gaan ze de casual-garderobe verzorgen van Mrs. Tony Blair. Het self-made succesverhaal van de jeugdvrienden Tonny en René.

Tom Ford: de man van twee miljard
De Amerikaan Tom Ford was vrij onbekend en geen briljant ontwerper toen hij in 1990 de artistieke leiding kreeg over het modehuis Gucci. Wat er daarna met het concern gebeurde wordt in internationale modekringen inmiddels aangeduid als: to do a Gucci. Financieel journalist Richard van de Crommert analyseert Ford's marktwaarde.

Modetrends
winter
2002-2003
Wat moeten we kopen, willen we ons deze winter kunnen vertonen? Mode-illustrator Piet Paris selecteerde de meest commerciële trends.

Schoenen: elegant in weer en wind
Mode begint al bij je voeten. Dat begrijpen ze in Italië heel goed. Een Italiaanse vrouw draagt onder alle omstandigheden elegante schoenen. De Nederlandse vrouw daarentegen, die dagelijks kou, regen en plassen moet trotseren, kijkt vooral of haar stappers stevig, warm en waterdicht zijn.


© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.