Rechtstreeks naar de hemel met Gran Turismo 2
En dan zul je zien dat op zo'n belangrijke ochtend alles misgaat. Met het gaspedaal tot op de rubberen mat ingedrukt bleek Roos' bolide een topsnelheid van maar liefst 65 kilometer per uur te halen, en we waren al te laat vanwege de vele tussenstops. Als ware hij Klein Duimpje liet Spierdijk namelijk langs het drukst bereden gedeelte van de A1 een spoor van ondefinieerbare bittere brokjes achter. Wel handig, anders hadden we de weg naar huis nooit teruggevonden...
Licentieproblemen Belangrijkste features: in GT2 zijn in totaal 594 (!) verschillende auto's opgenomen. Letterlijk opgenomen, want de makers van het spel hebben alle motorgeluiden, zowel van binnen als buiten de wagen, opgenomen. De geluidseffecten zijn dus al helemaal àf. Bovendien kregen ze de beschikking over alle blauwdrukken van de fabrikanten, zodat de wagens zo echt mogelijk nagemaakt konden worden. Kon je in GT1 alleen over Amerikaanse en Japanse wagens beschikken, in deel 2 is een groot aantal Europese merken, waaronder BMW en Lotus, opgenomen. Als je het karige startkapitaal van 10.000 piekies door veel te racen wat hebt verhoogd, kun je je auto 'upgraden' om hem sneller te maken. Bijna alles is te vervangen: de banden en de motor natuurlijk, maar ook de uitlaat en de velgen. Wat je ook wilt upgraden, de keuze is enorm en alles volgens specificaties van de fabrikant.
GT2 kent meer dan 25 verschillende circuits én rally-tracks, dat laatste is een noviteit in Gran Turismo. Er zijn in dit deel bovendien drie bestaande circuits opgenomen, waaronder het Laguna Seca Circuit met z'n beruchte haarspeldbocht. In totaal bevat GT2 200 verschillende races, waar je volgens Sony wel een paar maanden zoet mee bent. Memory-card Ook dit keer gaat bij de lancering van het spel de Gran Turismo Challenge weer van start. Wie de voorrondes doorloopt en vervolgens op 10 mei de finale winnend weet af te sluiten, rijdt vervolgens naar huis in de al eerder genoemde Audi TT. Hopelijk hebben ze tegen die tijd de vingerafdrukken van Roos van de ruiten gepoetst en kan het portier dan wél open... © 1996 - 2000 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden
|