De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
wo 14 november 2001  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
VS onder vuur
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Studenten komen
met safe-sexdoosje

   
 

AMSTERDAM - Een mini-onderneming van tien Almeerse studenten brengt binnenkort een zinnenprikkelend cadeau op de markt. In een klein aluminium doosje leveren ze voor slechts 3 euro (6,61) een verrassing die voor de ontvanger een hint moet zijn.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (512x341, 18kb)
(Foto: Bob Friedlander)
Tussen twee pepermuntjes, een tandenrager en een liefdesgedicht biedt het presentje ook een condoom aan. Het frisse safe-sexpakket komt op de markt onder de naam 'Vergeet-me-niet'. De studenten van de ROC in Almere-Buiten hebben hun verrassingspakket deze week aan hun 'aandeelhouders' gepresenteerd.

Voor hun studie internationale handel zetten de leerlingen een compleet bedrijf op poten. Algemeen-directeur Gracia Mahabier (18) verwacht dat het doosje onder jongeren een groot succes al worden. "We hebben onderzoek gedaan waaruit blijkt dat mensen van onze leeftijd dit een leuke manier vinden om over veilige seks te beginnen."

"Wij zijn nu bezig met de productie van 500 stuks. Ieder van ons heeft een eigen taak in het proces. Wij wisten al gauw dat we iets wilden doen op het gebied van veilige seks. Condoomgebruik komt op deze manier misschien uit de taboesfeer. Met dit product willen we daarop de aandacht vestigen. Maar uit de reacties wordt duidelijk dat het vooral een leuk geschenk is."

Om de verkoop te organiseren hebben de studenten een heus ondernemingsplan en bedrijfsplan opgesteld. De handel moet zich voornamelijk concentreren op scholen en uitgaansgelegenheden.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 14 november 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.