ROTTERDAM - Albert Heijn stopt na twee jaar met zijn internetwinkel AH Thuisservice. De grootgrutter ziet geen brood meer in de formule en start maandag met een nieuw concept.
De ene na de andere internetkruidenier legt het loodje. Ook het initiatief van Albert Heijn blijkt geen lang leven beschoren.
Onder de naam Albert biedt de Zaanse supermarktgigant vanaf maandag producten aan van Albert Heijn, Etos, Gall & Gall, De Tuinen en DeliXL. Terwijl andere online-winkels zich veelal richten op één concept, stopt Ahold vijf verschillende ondernemingen in één winkel.
Albert Heijn richt zich vooral op de drukke gezinnen die twee keer modaal verdienen en jonge kinderen hebben. "Deze groep heeft weinig tijd en wil betalen voor gemak", verduidelijkt Albert-directeur Roel van den Berg.
Om deze groep te bedienen heeft het concern drie gigantische distributiecentra neergezet van waaruit ruim 60 Albert-vrachtwagens vertrekken naar de klant. De service bezorgt vooralsnog alleen in het midden en in het westen van het land.
De supermarktorganisatie gaat met Albert de concurrentie aan met MaxFoodmarket, beter bekend als Max. Het grote verschil is dat bij Albert voorlopig nog moet worden betaald voor de bezorgservice, terwijl de consument de artikelen bij Max gratis thuis krijgt afgeleverd.