De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
do 18 oktober 2001  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
VS onder vuur
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Zuipschuit...

Van een onzer verslaggevers

   
 

AMSTERDAM - Een dronken schipper heeft gisteren in Amsterdam voor de nodige commotie gezorgd. Het scheepvaartverkeer tussen Het IJ en de Amstel was door zijn dronkemansactie vrijwel de gehele dag gestremd.

De schipper ramde 's nachts met zijn schip de Scharrebiersluis. De hoogwaterdeur van de Kortjewantsbrug raakte daardoor ontzet en kon niet meer worden geopend. Volgens de politie had de schipper te diep in het glaasje gekeken. De schipper kan rekenen op een boete van 900 gulden. Mogelijk wordt ook de schade op de man verhaald.

De schipper wilde vanaf de Nieuwe Herengracht het Oosterdok invaren, maar stuitte op de hoogwaterdeur. Hij raakte daarbij licht gewond aan zijn gezicht. Na behandeling door de GG&GD werd hij meegenomen naar het politiebureau. Daar bleek de man een alcoholpromillage van 1,4 te hebben. Op het water is een promillage van 0,8 toegestaan.

De bewuste sluis ligt op de de gebruikelijke route voor de beroepsvaart tussen Het IJ en de Amstel. De dienst Binnenwaterbeheer Amsterdam leidde de scheepvaart om via de Weespertrekvaart.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


do 18 oktober 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.