De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 3 augustus 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
---
Mijn leven 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Albert Heijn gooit roer
opnieuw om voor adverteren

   
 

ZAANDAM - Albert Heijn gooit het roer opnieuw om bij zijn pogingen het publiek te bereiken. De superkruidenier heeft aangekondigd te stoppen met adverteren in de landelijke dagbladen en in de plaats hiervan klanten te benaderen via televisiespotjes en een eigen blad, 'Alledag'. Dat wordt in een oplage van zes miljoen vanaf september huis-aan-huis verspreid.

Een paar jaar geleden stopte Albert Heijn ook al eens met het adverteren in de dagbladen.

Op dat besluit moest toen worden teruggekomen omdat het teveel klandizie kostte.

Maar volgens een woordvoerster is nu uit onderzoek gebleken dat Albert Heijn steeds minder mensen bereikt via de wekelijkse krantenpagina's. Daarbij was de keten toe aan een nieuwe communicatiestrategie nu ook de winkels een opfrisbeurt krijgen, zei ze.

De superkruidenier heeft besloten via een eigen orgaan te adverteren na een succesvolle proef in het zuiden van Nederland.

Albert Heijn zegt niet bang te zijn dat door de vele nee-stickers op de brievenbussen een groot deel van de doelgroep wordt gemist.

Het concern wil niet zeggen of het nieuwe communicatiebeleid meer of minder kost dan de huidige aanpak.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 3 augustus 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.