ZAANDAM - Albert Heijn gooit het roer opnieuw om bij zijn pogingen het publiek te bereiken. De superkruidenier heeft aangekondigd te stoppen met adverteren in de landelijke dagbladen en in de plaats hiervan klanten te benaderen via televisiespotjes en een eigen blad, 'Alledag'. Dat wordt in een oplage van zes miljoen vanaf september huis-aan-huis verspreid.
Een paar jaar geleden stopte Albert Heijn ook al eens met het adverteren in de dagbladen.
Op dat besluit moest toen worden teruggekomen omdat het teveel klandizie kostte.
Maar volgens een woordvoerster is nu uit onderzoek gebleken dat Albert Heijn steeds minder mensen bereikt via de wekelijkse krantenpagina's. Daarbij was de keten toe aan een nieuwe communicatiestrategie nu ook de winkels een opfrisbeurt krijgen, zei ze.
De superkruidenier heeft besloten via een eigen orgaan te adverteren na een succesvolle proef in het zuiden van Nederland.
Albert Heijn zegt niet bang te zijn dat door de vele nee-stickers op de brievenbussen een groot deel van de doelgroep wordt gemist.
Het concern wil niet zeggen of het nieuwe communicatiebeleid meer of minder kost dan de huidige aanpak.