De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 3 augustus 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
---
Mijn leven 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  'Samenleving maakt zich niet
druk om verkeersslachtoffers'

   
 

RIJSWIJK - Jaarlijks vallen er 1100 doden in het verkeer en moeten 19.000 mensen na een ongeluk gewond naar het ziekenhuis. Volgens een commissie onder leiding van J. Terlouw schijnt de samenleving zich daar niet druk over te maken. Er gebeurt te weinig om het aantal verkeersongelukken terug te dringen. Daardoor is de kans groot dat de beoogde vermindering van het aantal slachtoffers in 2010 niet wordt gehaald.

Het is de bedoeling dat er in 2010 minimaal 350 verkeersdoden minder vallen. Het aantal ziekenhuisgewonden moet dan zeker 5000 lager zijn. Maar het ontbreekt aan een gevoel van urgentie, schrijft de commissie COVER in een rapport voor minister Netelenbos (Verkeer) dat gisteren openbaar is geworden. De commissie spreekt van een dubbele ramp en roept bestuurders op om verkeersveiligheid hoger op de agenda te zetten.

Verkeersveiligheid moet een vast onderdeel worden van verkeers- en vervoersbeleid en mag niet ondergeschikt zijn aan mobiliteit. Justitie, politie, Regionale Organen Verkeersveiligheid en wegbeheerders moet hun verkeersplannen goed op elkaar afstemmen. Rijk en regio moeten concrete afspraken maken, aldus het rapport. (ANP)




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 3 augustus 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.