di 17 juli 2001
|
|
D E F I N A N C I Ë L E T E L E G R A A F
|
|
|
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
|
|
Winkels prijzen op het web niet goed in euro's
|
|
|
|
|
Een kwart van de bedrijven in Nederland die via 'het net' hun waren slijten, geeft op het web nog geen prijzen in guldens en euro's weer.
|
AMSTERDAM - Wat in de fysieke, bakstenen winkel sinds begin deze maand al wél gebeurt, laat in de virtuele, web-winkel nog even op zich wachten. Een kwart van de bedrijven in Nederland die via 'het net' hun waren slijten, geeft op het web nog geen prijzen in guldens én euro's weer.
Onder de 'overtreders' bevinden zich gerenommeerde winkelbedrijven als Albert Heijn (www.ah.nl) en Free Record Shop (www.freerecordshop.nl). Van de bedrijven die wél 'dubbel' prijzen, doet de helft dat niet consequent.
Eén en ander blijkt uit onderzoek van adviesbureau VODW Marketing. Van dertig bedrijven die hun artikelen via internet aanbieden, zette VODW op een rijtje of wel op de juiste manier dubbel geprijsd wordt. Met ingang van 1 juli van dit jaar zijn bedrijven daartoe moreel verplicht, op grond van afspraken die zijn gemaakt in het Nationaal Forum voor de invoering van de euro.
xx |
|
|
zoek naar gerelateerde artikelen
di 17 juli 2001
|
|
|
|
|
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
|
|
|