Het Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuws
di 29 mei 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
De prins en Maxima 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
Auto's 
Reis & Vakantie 
Wonen 
Baan & Carrière 
Financieel actueel 
Show & Film 
Weerberichten 
Souvenirs 
---
Kopen 
 Vraag & Aanbod/ 
Speurders
 
Veiling 
Prijsvergelijker 
Winkelen 
---
Met Elkaar 
Live chatten 
Discussiëren 
Praat mee over het examen
Kaartje sturen 
E-mailen 
---
Mijn leven 
Horoscopen 
Psychologie 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Jaarverslagenservice 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B U I T E N L A N D 
 
  Ik zie, ik zie...

Van onze correspondent

   
 

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (426x284, 23kb)
Berlijnse politieagenten zijn bezig de eerste blikschade op te nemen ten gevolge van de verbouwng van de Brandenburger Tor. Niet helemaal onbegrijpelijk, trouwens, dat de ongelukkige autobestuurder, bij het zien van de gesuggereerde verbouwing van de poort zich eens in de ogen wreef. Maar Deutsche Telekom, sponsor van de verbouwing, wordt niet alleen 'misleidende reclame' verweten, ook de renovatie zelf staat aan kritiek bloot. (Foto: Berlijn)
BERLIJN - De Brandenburger Tor, het symbool van Berlijn, gaat vanwege een grondige schoonmaakbeurt schuil achter een reclamedoek.

De telecommunicatiefirma die het monument als reclamezuil mag gebruiken, betaalt een belangrijk deel van de miljoenen kostende operatie. Niet alleen de buitenzijde geeft aanleiding tot verwarring, want men ziet niet wat men ziet, ook wat er achter de schermen gebeurt, is onderwerp van discussie.

Terwijl de restaurateurs benadrukken dat er vakbekwaam werk wordt afgeleverd, zeggen critici dat de bekende poort er na de opknapbeurt weleens slechter voor kan staan dan ervoor. Volgens hun theorie is het schadelijk om het uit zandsteen opgetrokken monument met laserstralen schoon te maken. Vuiligheid zal er in de toekomst nog sneller intrekken. Berlijnse politieagenten zijn bezig de eerste blikschade op te nemen ten gevolg van de verbouwing van de Brandenburger Tor. Niet helemaal onbegrijpelijk, trouwens, dat de ongelukkige autobestuurder, bij het zien van de gesuggereerde verbouwing van de poort zich eens in de ogen wreef, en nog eens wreef. Maar Deutsche Telekom, sponsor van de verbouwing, wordt niet alleen 'misleidende reclame' verweten, ook de renovatie zelf staat aan kritiek bloot.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


di 29 mei 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.