di 29 mei 2001
|
|
D E T E L E G R A A F B U I T E N L A N D
|
|
|
|
Ik zie, ik zie...
Van onze correspondent |
|
|
|
|
Berlijnse politieagenten zijn bezig de eerste blikschade op te nemen ten gevolge van de verbouwng van de Brandenburger Tor. Niet helemaal onbegrijpelijk, trouwens, dat de ongelukkige autobestuurder, bij het zien van de gesuggereerde verbouwing van de poort zich eens in de ogen wreef. Maar Deutsche Telekom, sponsor van de verbouwing, wordt niet alleen 'misleidende reclame' verweten, ook de renovatie zelf staat aan kritiek bloot. (Foto: Berlijn)
|
BERLIJN - De Brandenburger Tor, het symbool van Berlijn, gaat vanwege een grondige schoonmaakbeurt schuil achter een reclamedoek.
De telecommunicatiefirma die het monument als reclamezuil mag gebruiken, betaalt een belangrijk deel van de miljoenen kostende operatie. Niet alleen de buitenzijde geeft aanleiding tot verwarring, want men ziet niet wat men ziet, ook wat er achter de schermen gebeurt, is onderwerp van discussie.
Terwijl de restaurateurs benadrukken dat er vakbekwaam werk wordt afgeleverd, zeggen critici dat de bekende poort er na de opknapbeurt weleens slechter voor kan staan dan ervoor. Volgens hun theorie is het schadelijk om het uit zandsteen opgetrokken monument met laserstralen schoon te maken. Vuiligheid zal er in de toekomst nog sneller intrekken. • Berlijnse politieagenten zijn bezig de eerste blikschade op te nemen ten gevolg van de verbouwing van de Brandenburger Tor. Niet helemaal onbegrijpelijk, trouwens, dat de ongelukkige autobestuurder, bij het zien van de gesuggereerde verbouwing van de poort zich eens in de ogen wreef, en nog eens wreef. Maar Deutsche Telekom, sponsor van de verbouwing, wordt niet alleen 'misleidende reclame' verweten, ook de renovatie zelf staat aan kritiek bloot. |
|
|
zoek naar gerelateerde artikelen
di 29 mei 2001
|
|
|
|
|
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
|
|
|