Het Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuws
wo 23 mei 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
De prins en Maxima 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
Auto's 
Reis & Vakantie 
Wonen 
Baan & Carrière 
Financieel actueel 
Show & Film 
Weerberichten 
Souvenirs 
---
Kopen 
 Vraag & Aanbod/ 
Speurders
 
Veiling 
Prijsvergelijker 
Winkelen 
---
Met Elkaar 
Live chatten 
Discussiëren 
Praat mee over het examen
Kaartje sturen 
E-mailen 
---
Mijn leven 
Horoscopen 
Psychologie 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Jaarverslagenservice 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Betuwelijn
mogelijk
nog duurder

Van onze parlementaire redactie

   
 

DEN HAAG - De Betuwelijn dreigt weer duurder uit te pakken en bovendien vertraging op te lopen. Minister Netelenbos (Verkeer) heeft de Kamer gisteren gewaarschuwd dat de 9,7 miljard gulden die het Rijk in de goederenspoorlijn van Rotterdam tot de Duitse grens steekt, mogelijk niet voldoende is. Ook de geplande ingebruikname van de lijn in 2005 is onzeker. De Kamer volgt de zaak met argusogen.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (284x426, 25kb)
De Betuwelijn dreigt weer duurder uit te pakken. (Foto: ANP)
"In dit dossier is al ongelooflijk veel misgegaan", beaamde de minister. Zij laat onderzoeken of er voldoende maatregelen zijn genomen om overschrijdingen van het budget te voorkomen. De bewindsvrouw beloofde de Kamer, die ontevreden is over de financiële-informatievoorziening, dat extra maatregelen worden genomen als het fout loopt met de begroting. De mogelijkheden zijn gaandeweg de rit echter steeds beperkter om tegenvallers weg te werken door elders te bezuinigen.

De aanleg van de spoorlijn zelf loopt moeizaam. Volgens de minister is dat vooral te wijten aan problemen in de provincie Gelderland met het verlenen van vergunningen. "Gelderland loopt zeer achter bij de vergunningverlening. Als we niet oppassen, leidt dat tot vertraging en financiële consequenties", aldus de minister.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 23 mei 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.