Het Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuws
do 17 mei 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
De prins en Maxima 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
Auto's 
Reis & Vakantie 
Wonen 
Baan & Carrière 
Financieel actueel 
Show & Film 
Weerberichten 
Souvenirs 
---
Kopen 
 Vraag & Aanbod/ 
Speurders
 
Veiling 
Prijsvergelijker 
Winkelen 
---
Met Elkaar 
Live chatten 
Discussiëren 
Praat mee over het examen
Kaartje sturen 
E-mailen 
---
Mijn leven 
Horoscopen 
Psychologie 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Peuters populair bij adverteerders
   
 

LEIDEN - Peuters worden een steeds grotere doelgroep voor bedrijven. Uit onderzoek blijkt dat kinderen vanaf 2 jaar al een verband kunnen leggen tussen wat zij aan tv-reclame zien en wat zijn vanuit de buggy in de schappen van de supermarkt waarnemen.

Kinderen worden dus al in een zeer vroeg stadium klaargestoomd voor de consumptiemaatschappij waardoor de ballenbak wel kan worden afgeschaft.

Dit werd gisteren geconcludeerd op een congres over 'kidsmarketing' in Leiden. Op het congres bespraken vertegenwoordigers van het bedrijfsleven, onderzoeks- en reclamebureaus hun nieuwste bevindingen op dit gebied.

Grote bedrijven staan te springen om het consumentengedrag van zeer jonge kinderen te beïnvloeden. Zo is al geëxperimenteerd met voor kleine kinderen interessante blauwe chips en pratende verpakkingen die brabbeltaal uitslaan.

Op het congres bleek dat kinderen de komende jaren veel vaker bestookt zullen worden met specifiek op deze doelgroep gerichte reclameuitingen. Vanaf vier jaar blijken kinderen al invloed uit te oefenen op het koopgedrag van hun ouders.

Een van de voorbeelden die werd besproken is het commercialiseren van het sinterklaasfeest. Mojo Concerts wil dit jaar drie keer achtereen de Utrechtse Jaarbeurs vullen met artiesten en sinterklaas. Het evenement trok vorig jaar 24.000 bezoekers. Dat moeten er dit jaar 35.000 worden. Mojo denkt dat het feest een uitgelezen kans is om producten aan het kind te brengen.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


do 17 mei 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.