wo 9 mei 2001







|
![[terug]](/krant/logos/terug.omlaag.gif)
|
D E T E L E G R A A F B I N N E N L A N D
|
|
|
|
Glamour op het strand
door Fiona Hering |
|
|
|
AMSTERDAM - Eindelijk strandweer! Vandaag kan de temperatuur op sommige plaatsen al oplopen tot ruim twintig graden, het weekeinde belooft zelfs temperaturen van meer dan 22 graden. Maar wat trekken we aan op het strand?
Hoewel eveneens van levensbelang: hoé arriveren we, wáár en met wíe aan de arm, blijft de keuze van bikini of badpak doorslaggevend voor de juiste look.

|
Margareth Lahoussey-Duvigne in badkleding van Hennes & Mauritz.
|
Trends voor deze zomer: jaren zestig en zeventig invloeden met caleidoscopische curven en uitsnedes, Mary Quant-bloemen, paisleyprints, pailletten en borduursels. Denim, al dan niet gebleekt, in zwarten en blauwen met metalen beslag, speelt een grote rol.
De derde tendens voor zomer 2001 is glamour. Zo geeft fabrikant Hunkemöller bij haar zwarte triangle bikini met strass-steentjes een strass tatoeage cadeau. De gehaakte bikini uit de jaren zeventig heeft de fabrikant vertaald naar een hedendaags model van stretchmateriaal met gevulde cups.
Halterlijn
Hét model van dit seizoen heeft een halterlijn. Maar ook de bandeautop (eventueel met smockwerk) met tanga, de push-up top en de zogenaamde tankini (hemdtop met broekje), blijven populair.
De zogeheten 'draagmomenten' van bovenkleding, bad- en ondermode vervagen. Fabrikanten leveren minuscule hotpants, pareo's en ultramini-rokjes, die bij de verschillende thema's aansluiten.
De mooiste badkleding campagnefoto's zijn (natuurlijk weer) van de Zweedse fabrikant Hennes & Mauritz, die de beroemde fotograaf Luis Sanchis inhuurde. Sanchis koos model Margareth Lahoussey-Duvigny, afkomstig uit Martinique, die in 1998 doorbrak met een reportage gemaakt door Helmut Newton. |
|
|
zoek naar gerelateerde artikelen
wo 9 mei 2001
|
![[terug]](/krant/logos/terug.omlaag.gif)
|
|
|
|
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
|
|
|