Het Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuws
do 19 april 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
De prins en Maxima 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
Auto's 
Reis & Vakantie 
Wonen 
Baan & Carrière 
Financieel actueel 
Show & Film 
Weerberichten 
Souvenirs 
---
Kopen 
 Vraag & Aanbod/ 
Speurders
 
Veiling 
Prijsvergelijker 
Winkelen 
---
Met Elkaar 
Live chatten 
Discussiëren 
Kaartje sturen 
E-mailen 
---
Mijn leven 
Horoscopen 
Psychologie 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Netwerken blijft gouden sleutel tot nieuwe baan

Van een onzer verslaggevers

   
 

AMSTERDAM - Het effect van werving en selectie via internet wordt zwaar overschat. Wereldwijd vond vorig jaar slechts 6% van alle managers een nieuwe functie via het internet. Dat blijkt uit een internationale studie uitgevoerd door adviesbureau Drake Beam Morin (DBM). Hiervoor werden ruim 3600 managers werkzaam bij grote bedrijven ondervraagd.

Het 'ouderwetse' netwerken werkt nog altijd het best, ondanks dat de banensites als paddestoelen uit de grond schieten. De overgrote meerderheid (61%) van het bedrijfskader vond in 2000 een nieuwe baan via relaties. Ongeveer 12% deed dit via werving- en selectiebureaus.

DBM-topman Thomas Silveri waarschuwt dan ook voor te veel optimisme ten opzichte van vacaturesites. "Hoewel niet getwijfeld hoeft te worden aan het enorme bereik van internet, waardoor bedrijven en sollicitanten elkaar makkelijker kunnen vinden, blijft persoonlijk contact bepalend voor een succesvolle zoektocht."

De gemiddelde zoektijd naar een nieuwe baan lag in 2000 wereldwijd op ruim 3 maanden. In 1999 was dit ongeveer hetzelfde. Voor dit jaar verwacht DBM een lichte stijging.




 


do 19 april 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.