Telegraaf-iDe krantLaatste nieuwsSportflitsenDFTDigiNieuwsPrive
1 oktober 2002 


Marni: een hecht Italiaans familiebedrijf

Naar goede Italiaanse traditie is Marni, inmiddels losgekoppeld van Ciwifurs en zelfstandig, een familiebedrijf. Marni-oprichter Primo Castiglioni is nog af en toe in het bedrijf te vinden, zijn vrouw Anna ook, evenals hun drie zoons, Alberto, Sandro en Gianni en dochters Valeria en Marina, wier kinderkoosnaam de naam van het label werd. Valeria is verantwoordelijk voor het imago en de presentatie van het label.

De Castiglioni's werken samen en brengen de vakanties ook vaak gezamenlijk door in hun vakantiehuis in Forte dei Marmi, favoriete stek van de Noord-Italiaanse bourgeoisie. Consuelo en Gianni speelden er als kinderen met elkaar. Eenmaal tieners sprong de vonk over.
Consuelo: "Ik ben al sins mijn jeugd vegetariër, omdat ik altijd moest kokhalzen van vlees, maar bont vind ik een waardevol natuurproduct."

Nog een laatste vraag. U bent vegetariër, is dat niet vreemd voor de ontwerpster van een van oorsprong bontlabel?
"Die vraag wordt me natuurlijk vaak gesteld, maar ik heb geen moeite met bont. Ik vind het een waardevol natuurproduct, zoiets als edelstenen of zilver, waarvan je - weliswaar met mate - gebruik mag maken. Ik ben al sinds mijn jeugd vegetariër omdat ik altijd moest kokhalzen van vlees. Daar zit verder geen politiek statement achter."

Ze kijkt opzij naar haar pr-medewerker. "Klaar?" Zelden iemand zo opgelucht gezien.

 

Fotografie: Allard Honigh
Styling: Bastiaan van Schaik
Ass. styling: Jill Wolf
Haar: Franco@close-up, Milaan
Make-up: Bane@close-up, Milaan
Model: Tatjana@ricardo gay

<< vorige <<  
 
 

 


© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.