Telegraaf-iDe krantLaatste nieuwsSportflitsenDFTDigiNieuwsPrive
1 oktober 2002 


"Ik wil vrouwen niet vertellen dat ze Marni moéten dragen"

De 47-jarige, mooie Zwitsers-Italiaanse ontwerpster is gaan zitten aan een van de vele tafels in de strakke witte showroom. Buitengewoon verlegen, geeft ze zelden interviews en ook nu lijkt het alsof ze liever weg zou lopen, als pr-man Luciano niet naast haar had plaatsgenomen.

"Ik begin altijd bij de stof," legt ze met zachte stem haar werkwijze uit. "En van daaruit ga ik verder. In eerste instantie ontwerp ik voor mezelf, omdat ik in winkels niet vind wat ik wil."

Castiglioni heeft een romantische ziel, want de Marni-vrouw plaats je eerder op blote voeten met bloemen in haar haren op het Engelse platteland dan in Milaan's Gouden Shopping Driekhoek waar show-of een noodzakelijke levensbehoefte is. En al helemaal niet in de directiekamer.
"Consuelo Castiglioni: géén directiekamerkenau, eerder een verlegen plattelandsmeisje met bloemen in het haar."

Vreemde eend in de bijt
Marni is te midden van de Prada's, Gucci's en Valentino's een tamelijk vreemde eend in de bijt. Zo kiest het bedrijf er ook voor om niet te adverteren. Castiglioni: "Ik wil vrouwen niet vertellen dat ze Marni moéten dragen. Ik hoop dat ze het in de winkel zien hangen en er verliefd op worden. Marni is meer een gevoel. Vrouwen moeten de beslissing nemen vanuit hun hart."

Mooi gezegd, maar een modemerk moet verkopen en het bedrijf heeft grootse expansieplannen. Uit de mond van deze bescheiden vrouw - die haar ogen neerslaat en nog net niet bloost als ze een compliment krijgt over de patchwork jassen van stinkdier waarbij de harige zijde aan de binnenkant wordt gedragen - klinken de woorden echter niet als een pr-praatje.

<< vorige <<  
 
>> volgende >>  

 


© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.