Telegraaf-iDe krantLaatste nieuwsSportflitsenDFTDigiNieuwsPrive
1 oktober 2002 


10 FEET en het geheim van de trend

Spannende kleding...

Drie jaar bestaat 10 FEET pas, maar de kleding ligt nu al in meer dan 250 winkels in heel Nederland. Daarnaast is het Nederlandse merk ook al in Belgische, Zweedse en Deense winkels te koop. De formule: spannende kleding voor jonge vrouwen van 18 tot 38 die modebelust zijn.

Het concept is inmiddels ook in Groot-Brittannië en Ierland aangeslagen. Wie daar de grote warenhuizen Harrods of Harvey Nichols binnenloopt kan er, naast alle wereldberoemde merken, sinds kort ook 10 FEET vinden. Het modebedrijf is bezig aan een wereldwijde bliksemcarrière.

Waarom 10 FEET zoveel succes heeft, kan de 34-jarige ontwerpster van het merk niet precies zeggen. Een vermoeden heeft ze wel: "Ik denk dat we op het goede moment met het juiste concept zijn gekomen. Een mix van lef, kennis en de juiste materialen. We werken alleen met de beste stoffen, gefabriceerd in Portugal en Italië en dat is iets dat vrouwen erg belangrijk vinden."

"Daarbij is het nu ook de goede tijd. Er is tegenwoordig een markt voor speelse dames- en meidenkleding. Dat was een paar jaar geleden wel anders. Het is pas sinds een jaar of vijf dat Miss Sixty groot is geworden of dat Replay ook echt een meidenlijn is gaan ontwerpen. Voorheen was de jeanskleding voor mannen en vrouwen vrijwel hetzelfde."

 

<< vorige <<  
 
>> volgende >>  

 


© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.