De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 1 februari 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
Het huwelijk van de prins en Máxima 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
 Speurders 
ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 

[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B U I T E N L A N D 
 
  Zaak 'vliegtrombose'
in Londen van start

   
 

AMSTERDAM - Het Britse hooggerechtshof heeft gisteren 230 passagiers van 30 verschillende luchtvaartmaatschappijen, waaronder British Airways en de KLM, toestemming gegeven een rechtszaak te beginnen over schadevergoedingen vanwege het oplopen van trombose tijdens lange intercontinentale vluchten in de economyclass.

Dat betekent een doorbraak. Tot nu toe argumenteerden de luchtvaartmaatschappijen met succes dat het zogenaamde 'economyclasssyndroom' niets te maken had met vliegen. De 230 passagiers hebben gezamenlijk een schadevergoeding ingediend van circa 160 miljoen euro.

Aanleiding is de dood van de Brit Nigel Walcott, die in 2000 stierf na een British Airways-vlucht van Barbados naar de Londense luchthaven Gatwick. Volgens echtgenote Lyn Walcott was de dood het gevolg van de te krappe beenruimte in de economyclass. De benen zouden niet kunnen worden gestrekt, waardoor vanwege de slechte doorbloeding bloedklonters ontstaan en trombose wordt veroorzaakt met soms de dood tot gevolg.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 1 februari 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.