De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
do 6 september 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
Elite Model Look 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
---
Mijn leven 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Amsterdam potdicht
   
 

op autoloze - Amsterdam wordt op de autovrije zondag van 4 november op veertig plekken hermetisch afgesloten voor automobilisten.

Binnen het gebied ten zuiden van het IJ en binnen de ring van de A10 wordt geen inkomend auto- en motorverkeer toegelaten. Niet eerder heeft de hoofdstad zo'n groot gebied afgesloten: een oppervlakte van 36 km , waar 315.000 Amsterdammers wonen.

Op de ring A10 zal Rijkswaterstaat met borden aangeven dat de stad voor een groot gedeelte niet te bereiken is. Twee afritten, de s111 en de s104 worden afgesloten. Het advies is op de autovrije zondag naar het transferium Arena te rijden of de P&R voorzieningen aan de ring A10, waar men die dag gratis kan parkeren. Ook het bijbehorende openbaar vervoer naar de stad is dan ook gratis.

Voor nood- en hulpdiensten, bussen, trams, taxi's, stadsmobiel en invaliden blijft het afgesloten gebied wel bereikbaar. De binnenstad en de stadsdelen Oost/Watergraafsmeer, Zeeburg, Amsterdam Oud-Zuid, Oud-West, De Baarsjes, Bos en Lommer en Westerpark zijn de deelnemende stadsdelen. Op zaterdag 22 september is Amsterdam ook autovrij, maar dan zal zullen minder wijken deelnemen aan de afsluiting.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


do 6 september 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.