Het Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuws
di 15 mei 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
De prins en Maxima 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
Auto's 
Reis & Vakantie 
Wonen 
Baan & Carrière 
Financieel actueel 
Show & Film 
Weerberichten 
Souvenirs 
---
Kopen 
 Vraag & Aanbod/ 
Speurders
 
Veiling 
Prijsvergelijker 
Winkelen 
---
Met Elkaar 
Live chatten 
Discussiëren 
Kaartje sturen 
E-mailen 
---
Mijn leven 
Horoscopen 
Psychologie 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Lost Boys samen met IconMedialab

door ALFRED MONTERIE

   
 

AMSTERDAM - Het Nederlandse internetbedrijf LostBoys gaat samen met zijn internationale branchegenoot IconMedialab. Gisteren gaf de raad van commissarissen het groene licht. Vandaag worden de details bekendgemaakt van deze grote krachtenbundeling op het gebied van websitebouw en consultancy.

De vader van Lost Boys-oprichter Michiel Mol, die honderden miljoenen overhield aan het automatiseringsbedrig Volmac, steekt samen met privé-investeerders ruim ƒ45 miljoen in het van oorsprong Zweedse IconMedialab.

Mol's Fidessa Asset Management doet dat samen met het Amerikaanse Red Valley. Hij verwerft hierdoor 20% in IconMedialab, dat tot voor kort bekend stond als één van de hoogvliegers in de internetwereld.

Lost Boys was aanvankelijk van plan middels een beursgang internationaal te expanderen. Maar het slechte beursklimaat maakte die voornemens onmogelijk. Het Amsterdamse mediabedrijf bezit enkele van de duurste grachtenpanden in de hoofdstad. Ze verwierf internationale bekendheid door sponsoring van het Formule 1 team van Jos Verstappen (Arrows). De afgelopen maanden heeft vader Jan Mol het bedrijf van zijn zoon rijp gemaakt voor de fusie met IconMedialab.

Ook Icon is sterk aan een reorganiseren. Het bedrijf dat onder meer genoteerd staat aan de beurs van Stockholm, wordt sinds kort geleid door de Nederlander Rens Buchwaldt. Maandag werd ook bekend dat een grote concurrent, het Amerikaanse Agency.com, grotendeels in handen komt van de reclamegigant Omnicom en de Pegasus-groep. Dit gaat gepaard met een sanering die aan een kwart van het personeel het werk kost.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


di 15 mei 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.