telegraaf.nlDe krantLaatste nieuwsSportPriveDFTDigi
vr 4 apr 2003, 17:25  
---
DigiNieuws 
Actueel Digi 
---
Ga naar 
Modespecial 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Oorlog in Irak 
Privé 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
ARCHIEF 
ABONNEER MIJ 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Service 
Scorebord 
AEX-koersen 
Bioscoopagenda 
Dagje uit 
Historisch archief 
---
Met Elkaar 
Voetbalmakelaars actief in Transferspel 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Telegraaf Holding 
Alle uitslagen, standen, programma's 
Koop nu een historische voorpagina 
Voetbaluitslagen per sms 
[terug]
 D I G I 
 
  Reclameoorlog over vaste telefoonnet
   
 

DEN HAAG - Aanbieders van diensten via de vaste telefoon hebben zich deze week in een reclameoorlog gestort. Telecombedrijf KPN en concurrent Tele2 daagden consumenten met prikkelende reclamecampagnes uit om via hun bedrijf te bellen. De kleine speler Netsource mengde zich vrijdag eveneens in de strijd met de belofte van een driedaagse vakantie voor nieuwe klanten.

De concurrentie van KPN maakt gebruik van het vaste netwerk dat het concern bestiert. Concurrenten mogen dit net volgens de wet gebruiken. Zij berekenen vervolgens andere tarieven per belminuut om klanten weg te snoepen bij de marktleider.

KPN bond dinsdag via enkele landelijke dagbladen de strijd aan met Tele2. In grote, opvallende advertenties beloofde het concern een staatslot aan Tele2-klanten die terugkeren naar KPN.

De reactie van Tele2 liet niet lang op zich wachten. Een dag later kocht ook het telecombedrijf uit Amsterdam complete advertentiepagina's in dagbladen. Daarin schamperde het dat klanten die op een staatslot azen, KPN moeten bellen. "Wil je gewoon elke dag goedkoop bellen? Bel Tele2", vervolgt de advertentie.

Netsource, een kleine partij die naar eigen zeggen een marktaandeel van 1 procent heeft, wilde vervolgens niet achterblijven. "KPN heeft wat losgemaakt en dan start er een heel gewoel", aldus een woordvoerder van Netsource. "We hadden al een campagne in de pijplijn zitten en die is na de reclame van KPN versneld." Het telecombedrijf uit Venray zegde consumenten vrijdag een korte vakantie naar Europese steden toe, als ze vijf klanten aanmelden bij Netsource.

Vooral KPN en Tele2 ruziën al enige tijd over reclamecampagnes. Beide bedrijven troffen elkaar vrijdag in de rechtbank in Amsterdam vanwege een televisiecampagne van Tele2. Volgens KPN vergelijkt de branchegenoot zijn stuntprijzen op televisie met de standaardtarieven van KPN. "Dat is niet eerlijk. In dat geval moeten ze een vergelijking maken met onze voordeelnummers", aldus een KPN-woordvoerder.

De rechter doet 16 april uitspraak in het conflict tussen Tele2 en KPN.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 4 apr 2003, 17:25

[terug]
     
© 1996-2003 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
reacties: diginieuws@telegraaf.nl