Telegraaf-iDe krantLaatste nieuwsSportflitsenDFTDigiNieuwsPrive
17 september 2003 

Betere digitale dienstverlening

Eind volgend jaar moet ten minste 35 procent van de totale publieke dienstverlening elektronisch kunnen worden uitgevoerd. Daarnaast heeft 90 procent van de provincies en gemeenten dan zijn informatie op internet toegankelijk gemaakt. Het derde belangrijke doel is dat 25 procent van de overheden tegen die tijd een website heeft waarbij het publiek kan reageren op het beleid. ICT-toepassingen maken het mogelijk dat beleid steeds meer interactief kan worden ontwikkeld.

De afgelopen jaren is hard gewerkt aan een betere elektronische dienstverlening. Voor de elektronische communicatie met de overheid is een goede infrastructuur nodig. Binnenlandse Zaken heeft diverse ambitieuze doelstellingen geformuleerd.

Eind 2003 wordt bij 5 procent van alle elektronische transacties met de overheid de elektronische handtekening gebruikt. Tegen die tijd moet 80 procent van de rijksambtenaren zijn aangesloten op het intranet van de rijksoverheid. De komende twee jaar moet het vertrouwen dat de burger stelt in de wijze waarop de overheid met gegevens omgaat, flink toenemen.

Terug naar Begroting 2003


© 1996-20012 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.